۲۵۰۰ کودک یتیم در آذربایجان شرقی، چشم انتظار حامی هستند
۲۵۰۰ کودک یتیم در آذربایجان شرقی، چشم انتظار حامی هستند
مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ کودک یتیم در طرح اکرام ایتام ماه رمضان سال جاری دارای حامی شده اند اما کماکان ۲ هزار و ۵۰۰ کودک یتیم در انتظار حامی هستند.

به گزارش عصرتبریز، محمد کلامی در خصوص آمار کودکان یتیم استان آذربایجان شرقی، اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک یتیم از قبل از ماه رمضان دارای حامی بوده و امسال نیز به واسطه جذب ۱۵ هزار خانواده در بهمن ماه سال گذشته، در ابتدای ماه رمضان ۵ هزار کودک یتیم داشتیم.

وی در خصوص نحوه حمایت حامیان این کودکان، بیان کرد: هر فرد می تواند ماهیانه با واریز حداقل ۵۰ هزار تومان به حساب کودکان یتیم، حامی ایتام شود.

وی افزود: حامیان همچنین می توانند با کمک هایی همچون تهیه جیره های غذایی، تدریس داوطلبانه معلمان به این کودکان و سایر روش ها از کودکان یتیم حمایت کنند.

وی با اشاره به روش های انتخاب کودکان نیازمند حامی توسط حامیان، گفت: هر کودک شناسه و کارت مشخصاتی داشته و همشهریان می توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد و همچنین در مکان های برگزاری مراسم احیا، به دلخواه خود کودک دختر یا پسر و در هرسنی را انتخاب کرده و حامی آن ها شوند.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان روش های واریز کمک های مالی، اظهار کرد: حامیان می توانند مبلغ مورد نظر را به طور مستقیم به حساب کودکان و یا حساب های دارای شناسه واریز کنند.

وی افزود: روش دوم بهتر بوده چرا که کمیته امداد با رصد حساب های شناسه دار می تواند کودکانی را که حمایت های حامیانشان غیرفعال شده است، شناسایی کرده و مجددا برای آن ها حامی یابی کند.

طرح اکرام ایتام، طرح حمایت از کودکان تحت پوشش کمیته امداد بوده که هر ساله در ماه رمضان برگزار می شود و در این رابطه بیش از ۲۳ هزار حامی در قالب این طرح از ایتام حمایت می کنند.