فرصت حضور در تیم ملی را به همه بازیکنان می‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهم
فرصت حضور در تیم ملی را به همه بازیکنان می‎‎‎‎‎‎‎‎‎دهم
سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران می‎گوید همه بازیکنانی که می‎توانند پیراهن تیم ملی را به تن کنند باید فرصت این کار را پیدا کنند.

به گزارش عصرتبریز، مراسم معارفه مارک ویلموتس به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران صبح امروز با حضور مهدی تاج رییس فدراسیون برگزار شد. سرمربی بلژیکی در این مراسم صحبت هایی انجام داد که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

تیم ملی ایران منحصر به فرد است

من از حضور همه شما حسابرسان باید تشکر کنم چرا که حضور شما در اینجا باعث اهمیت به تیم ملی خواهد شد. گفته بودم که تیم ملی ایران منحصر به فرد است. باید آن را به طور کامل مورد حمایت قرار بدهید.

درباره ایران و مردمش فیلم دیدم و کتاب خواندم

ما پیش از این در بروکسل هم با همدیگر مذاکراتی داشتیم و درباره قرارداد صحبت کردیم. پس از آن من درباره ایران مطالعاتی کردم در فیلم ها و کتاب های مختلف به مردم ایران و آداب و رسوم آن ها و همینطور اخلاقیات پی بردم. کشور ایران از مجموعه های ورزشی حرفه ای و بسیار خوبی برخوردار است و من امیدوارم مجموعه ورزشگاه آزادی هم تسهیلات و شرایطی که برای همه تیم ها از جمله تیم‌های پایه المپیک، جوانان و تیم ملی بزرگسالان لازم دارند را در اختیارمان بگذارند.

همه باید باهم همکاری کنند

کار حرفه‌ای شرایط خاص خود را می‌طلبد. ما باید بتوانیم از شرایط استفاده و به پیشبرد اهداف ورزشی آن کشور کمک کنیم. از جمله هدف‌های من این است که همه اعم از بازیکنان و سایر اعضا بتوانند با یکدیگر همکاری کرده و شرایط تیم ملی را به صورت حرفه‌ای تر به پیش ببرند.

فرصت حضور در تیم ملی را به همه بازیکنان می دهیم

من پیش از این برای تیم ملی بلژیک بازی کردم؛ اینکه یک نفر پیراهن تیم ملی کشورش را به تن کند و بازی کند هدف بزرگی است. باید بگویم همه بازیکنانی که می توانند پیراهن تیم ملی را به تن کنند باید فرصت این کار را پیدا کنند. ما این فرصت را در اختیار همه بازیکنان می گذاریم تا بتوانند برای تیم ملی کشورشان تلاش کنند.

دلایل انتخاب هاشمیان و فریرا به عنوان دستیار

مانوئل فریرا که ۲۵ سال سابقه همکاری با هم داریم را به عنوان دستیار خودم انتخاب کردم. او در المپیک مارسی مدت زیادی کار کرده است. درباره دستیار ایرانی من به دنبال فردی بودم که با فرهنگ و مردم ایران آشنا باشد و سابقه بین المللی نیز داشته باشد. به همین خاطر وحید هاشمیان را برگزیدم. یکی از دلایل انتخابم هم این است که هاشمیان به زبان آلمانی صحبت می کند و من هم به این زبان مسلط هستم که ارتباط گرفتن را برایمان راحت می کند. هم اکنون پست آنالیزورها خالی است که در آینده درباره اش تصمیم می گیرم.

با ۳ فرزند سخت بود به ایران اثاث کشی کنم

من ۳ فرزند دارم و برای حضور در ایران شرایط سختی را باید تجربه کنم. باید به یک تصمیم خانوادگی می رسیدم و به ایران اثاث کشی می کردم. به هر حال تصمیم گرفتم این جابه جایی انجام شود و امیدوارم تیم ملی ایران که حالا خودم هم بخشی از این تیم هستم موفق باشد و بتوانیم به جام جهانی راه پیدا کنیم.

تا جایی که بتوانم برای تماشای لیگ به ورزشگاه می روم

مطمئنا افرادی را مامور می کنیم تا بازی های لیگ برتر را رصد کنند. ما همه بازیکنان را می بینیم و اینطور نیست که فقط لژیونرها به تیم ملی دعوت شوند. هر هفته مسئول هایی برای تماشای مسابقات مشخص می شوند و خودم هم تا جایی که بتوانم لیگ را تماشا می کنم.

دو بازی سوریه و کره به ما کمک می کند

فیلم برخی بازی های ایران در یکی، دو سال گذشته را دیدم. مطمئنا دو بازی دوستانه ای که هفته آینده مقابل سوریه و کره جنوبی هماهنگ شده نیز به ما کمک می کند تا بتوانیم به ارزیابی اولیه مناسبی برسیم.