۷۰ درصد از موقوفات آذربایجان‌شرقی دارای سند هستند
۷۰ درصد از موقوفات آذربایجان‌شرقی دارای سند هستند
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: در سال ۱۴۰۰ جشن سند دار شدن تمام موقوفات استان را برپا خواهیم کرد و اکنون از این لحاظ در رتبه های برتر کشوری هستیم.

به گزارش عصرتبریز، حجت الاسلام علی مصائبی امروز در جمع رؤسای ادارات اوقاف شهرستان‎های آذربایجان‌شرقی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تقویت تولید ملی و اشتغال جوانان تأکید ویژه دارند؛ رویکرد اصلی اداره کل اوقاف استان در سال جاری نیز به این سمت قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی افزود: از آنجایی که بخشی از موقوفات استان مربوط به زمین های زراعی است؛ تلاش داریم در بخش کشاورزی با جذب سرمایه گذار در بخش کشت گلخانه ای و گیاهان دارویی فعالیت های خود را توسعه دهیم، تا سهمی در توسعه تولید و رونق اشتغال داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های جدید سازمان اوقاف با تغییر مدیریتی با عنوان طرح افق گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و برخی آسیب های اجتماعی در جامعه به خصوص در میان جوانان طرح افق با رویکرد اجتماعی، فرهنگی، و قرآنی طرحی جدید است که باید به طور جدی در سال ۹۸ دنبال کنیم و به نتیجه های مطلوب دست یابیم.

مصائبی افزود: هسته مرکزی طرح افق در برخی امامزاده ها به زودی ایجاد خواهد شد و از محل نیات واقفان تا جایی که شرع و قانون اجازه دهد در این مراکز به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی خواهیم پرداخت.

وی در این نشست با اشاره به سند دار بودن حدود ۷۰ درصد از موقوفات استان گفت: اکنون موقوفات اصلی و شاخص استان دارای سند هستند و در سال ۱۴۰۰ جشن سند دار شدن تمام موقوفات استان را برپا خواهیم کرد و اکنون هم از این لحاظ در رتبه های برتر کشوری هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: کارهای عمرانی ما در دو بخش امامزاده ها و طرح های عمرانی موقوفات است که در بخش امامزاده ها در بقاع متبرکه تبریز، مراغه، میانه و مرند طرح های مرمتی داریم و در موقوفات هم موقوفه تجاری خدماتی مشهدیلر سراب، موقوفه گورستان متروکه شبستر که تجاری است و موقوفه تجاری شاه حسین ولی از جمله مهمترین موقوفاتی هستند که طرح های عمرانی در آنها در حال اجرا است.

مصائبی در پایان با تاکید بر توجه به مباحث فرهنگی در سال جاری گفت: برنامه ریزی برای اعیاد، فعالیت‌های قرآنی و شهادت ائمه، برنامه نشاط معنوی و یاس نبوی و برنامه موکب پذیرایی از زائران امام حسین(ع) از جمله برنامه هایی هست که باید مورد توجه باشد.