کتاب «سرای انقلاب» رونمایی می‌شود
کتاب «سرای انقلاب» رونمایی می‌شود
رئیس حوزه هنری آذربایجان‎شرقی از رونمایی کتاب "سرای انقلاب" در شب خاطره چهاردهم خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، سیدمحمدحسین بلاغی در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان آذربایجان‎‎شرقی با بیان این مطلب اظهار کرد: کتاب «سرای انقلاب»، نخستین کتاب مرجع مبارزان انقلابی بازار تبریز در چهاردهیمن آیین ملی شب خاطره در استان رونمایی می‎شود.

وی با بیان اینکه از سال جاری به بحث محتوایی آیین‌های شب خاطره در استان توجه ویژه‌ای شده است، ادامه داد: امسال شب خاطره به صورت تخصصی برای اقشار مختلف جامعه از جمله بانوان، دانش آموزان، دانشجویان، اصناف، بازاریان و سایر اقشار برگزار می‌شود.

بلاغی با اشاره به سایر فعالیت‌های حوزه هنری استان در زمینه ادبیات پایداری اظهار کرد: بیش از هشت عنوان کتاب از جمله “شدم راننده جنگ”، “بانوان انتظار” و “شهدای ارامنه” در سال جاری آماده نشر است.

سردار اصغر عباسقلیزاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز در ادامه اظهار کرد: فعالیت‌های حوزه هنری استان در این برهه از زمان، مایه فخر و افتخار استان بوده و باید در راستای تقویت مبانی دینی و انقلابی در استان اقدامات بیشتری صورت گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه این استان بیش از ۱۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اسا، تصریح کرد: متأسفانه در این سال‌ها تنها ۲۲۰ جلد کتاب در این خصوص به چاپ رسیده است که باید از این پس، توجه ویژه‌ای به مسئله داشته باشیم؛ چرا که امنیت و آسایش امروز جامعه را مدیون خون شهدای انقلاب هستیم.

وی در پایان بر توجه ویژه نهادهای انقلابی و فرهنگی و هنری به تربیت نیروهای جوان تأکید کرد.