صنعت گردشگری سدی در مقابل تحریم‌هاست
صنعت گردشگری سدی در مقابل تحریم‌هاست
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه پاسداری از گردشگری مذهبی در قبال تهاجمات فرهنگی بر علیه جمهوری اسلامی ایران نیازمند اقدامات دقیق فرهنگی است، گفت: صنعت گردشگری راهکار قابل اتکا برای مبارزه با تحریم‌ها است.

به گزارش عصرتبریز، محمداسماعیل سعیدی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی ایران به ویژه در ماه مبارک رمضان گفت: ظرفیت‌های گردشگری مذهبی ایران بسیار بیشتر از آمار و ارقام‌ها است یعنی چنانچه بخواهیم برای ۱۰ درصد از گردشگران کشورهای همسایه خود که حدود ۳۰۰، ۴۰۰ میلیون نفر جمعیت پیرامونی دارند در زمینه گردشگری مذهبی برنامه‌ریزی کنیم، می‌بینیم که چطور رونق گردشگری در داخل کشور اتفاق می‌افتد.

صنعت گردشگری راه‌کاری برای مبارزه با تحریم‌ها

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گردشگری به ویژه در حوزه کشورهای اسلامی و منطقه خاورمیانه یکی از راه‌کارهای مقابله با تحریم‌ها است، افزود: از طرف کشورهای مقابل نیز اقداماتی می‌شود یعنی سال ۹۶ که تقریبا اوج رونق گردشگری مذهبی در ایران بود، بدخواهان و دشمنان نظام و ملت یک توطئه و حرکتی را انجام دادند و در فضای مجازی مطالبی را به صورت گسترده پخش کردند که این مطالب باعث شد متاسفانه بخشی از این ظرفیت گردشگری را از دست بدهیم.

وی در مورد این توطئه دشمنان ادامه داد: بدخواهان و دشمنان نظام در فضای مجازی با سیاه‌نمایی قصد القای برخی از موضوعاتی را دارند تا بتوانند خدشه به صنعت گردشگری کشورمان وارد کنند.

۸۰ درصد از گردشگران مذهبی همراه با خانواده می‌آیند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه انتشار این اکاذیب در فضای مجازی باعث شد که به گردشگری مذهبی در ایران لطمه وارد شود، تصریح کرد: در کمیسیون فرهنگی این مسائل بررسی شد و کاملا مشخص شد که بیش از ۸۰ درصد از افرادی که از کشورهای همسایه یا غیرهمسایه برای گردشگری مذهبی به ایران می‌آیند، متاهل هستند و با خانواده می‌آیند.