ساعی: به یک پوست‌اندازی در مدیریت کلان کشور نیاز داریم
ساعی: به یک پوست‌اندازی در مدیریت کلان کشور نیاز داریم
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: چهار دهه از انقلاب اسلامی گذشته است و ما نیاز به یک پوست اندازی در مدیریت کلان کشور داریم.

به گزارش عصرتبریز، زهرا ساعی درباره فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که باید از ظرفیت جوانان استفاده کرد و دولت آینده باید یک دولت جوان باشد، گفت: حضرت آقا چند وقتی است که روی بحث جوانگرایی تأکید بیشتری دارد و ما هم باید در جهت اجرایی شدن این مهم کوشش بسیار کنیم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی به دلیل آن‌که جوانان و موضوعات مربوط به آنان برای ما بسیار مهم است، فراکسیونی را با همین نام تشکیل دادیم و باید بگویم کارهای خوبی هم تاکنون صورت گرفته است.

وی ادامه داد: فراکسیون جوانان نشان داد که این قشر از جامعه ظرفیت بالایی دارد و می‌توانند با نگاه مثبت و تحلیل‌گرانه‌ای که نسبت به مسائل کشور دارند، قوانینی را تصویب کنند علاوه بر اینکه خوب هستند می‌توانند رافع بسیاری از مشکلات باشند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب قانون منع به کارگیری باز نشستگان گفت: نمونه قوانین خوبی که با همت فراکسیون جوانان و سایر نمایندگان در مجلس به تصویب رسید، قانون منع به کارگیری بازنشستگان بود که تحول عظیمی را در سیستم اداری کشور به وجود آورد.

به گفته وی قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌تواند بسیاری از مشکلات موجود بر سر راه اشتغال جوانان و اداره کشور را حل کند.

ساعی خاطرنشان کرد: مجلس دهم از نظر سنی بسیار جوان و همین امر موجب شده است که بیشتر دغدغه جوانان را داشته باشد.

وی تاکید کرد: چهار دهه از انقلاب اسلامی گذشته است و ما نیاز به یک پوست اندازی در مدیریت کلان کشور داریم.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نسل اول و دوم انقلاب اسلامی حضور بسیار جدی در مدیریت کلان کشور در مقاطع حساس داشته‌اند؛ دفاع مقدس، دوران سازندگی و تثبیت نظام به دست نسل اول و دوم انجام شده است.

وی با بیان این‌که اکنون برای ادامه شکوفایی و توسعه جمهوری اسلامی نیاز به فکر توانایی و انرژی مثبت داریم، اظهار داشت: نسل سوم و چهارم انقلاب ظرفیت‌های بسیار بالایی برای اداره کشور دارند، مخصوصاً نسل سوم که جنگ را دیده و شرایط خاص کشور را به خوبی درک کرده است.

نماینده مردم آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند جوانان متدین و انقلابی باید وارد صحنه شود که یک استراتژی مهم برای مدیریت کشور است که اگر انجام نشود ما با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

وی تاکید کرد: مدیریت کلان کشور با افزایش سن روبه‌رو است و نمی‌تواند پاسخگوی مطالبات سیاست خارجی، سیاست داخلی، اقتصادی و اجتماعی باشد بنابراین ما نیاز به یک بازنگری در مدیریت کلان کشور با توجه به زمان داریم.

ساعی با اشاره به اینکه روی کار آمدن یک دولت جوان می‌تواند رافع بسیاری از مشکلات باشد،‌ گفت: حضرت آقا راه را نشان دادند بنابراین باید هر چه زودتر خودمان را برای قدم گذاشتن در این مسیر آماده کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که شاهد هستیم برخی از مدیران فعلی نسبت به قانون منع به کارگیری بازنشستگان مقاومت نشان‌ می‌دهند و حاضر به ترک صندلی‌های خود نیستند، آیا در این مدتی که این قانون تصویب شده است نظارت و رصد روی آن صورت گرفته است یا خیر، گفت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان بسیار مهم است و با ماه‌ها تلاش ما توانستیم در مجلس آن را به تصویب برسانیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس تاکید کرد: این قانون می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند، دوست ندارم چنین چیزی را بگویم اما افرادی که مشمول قانون بازنشستگی هستند و حاضر به ترک صندلی‌های خود نیستند باید بدانند این بار دیگر زور بالای سرشان است.

وی یادآور شد: تا قبل از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان با مدیران برای این‌که جوانان را به عرصه راه دهند صحبت می‌کردیم، عقلای ما تاکید می‌کردند که جوانان باید بیایند و حضرت آقا روی جوانگرایی به طور مدام تاکید می‌کردند اما با آمدن این قانون آنان ملزم به رعایت آن شدند.

رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مبنای ما در کشور قانون اساسی است و همه شهروندان هم باید آن را رعایت کنند، حتی اگر آن قانون، قانون بدی باشد زیرا یک قانون بد بهتر از بی قانونی است.

وی افزود: حال که قانون به این خوبی تصویب شده است و نظر بزرگان و مقام معظم رهبری را جلب کرده است به طوری که روی اجرایی شدن آن تاکید دارند، چرا نباید آن را به کار گیریم؟ ما با خاطیان قطعا برخورد می‌کنیم.

ساعی در خصوص رصد اجرایی شدن این قانون در ادارات، سازمان و یا سایر نهادها گفت: دائما با دیوان محاسبات در خصوص اجرایی شدن قانون منع به کارگیری جلسات داریم، به طور مرتبط گزارشات را از آن‌ها دریافت و تخلفات را پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: گزارشاتی که نسبت به تخلفات به ما می‌رسد را پیگیری و مقابل‌شان ایستادگی می‌کنیم.

نماینده مردم آذر شهر و اسکو تاکید کرد: هر قانونی که باعث تحول شود، مشخص است که مقابلش ایستادگی و مقاوکت ایجاد می‌شود که نشان از خوب بودن آن دارد، بنابراین طبیعی است که ما در اجرایی شدن این دست قوانین با چالش رو به رو شویم.

وی خاطرنشان کرد: از قانون منع به کارگیری بازنشستگان کوتاه نمی‌آییم و با جدیت آن را پیگیری و نظارت می‌کنیم و افرادی هم که تخلف کنند با آن‌ها با زبان قانون صحبت می‌کنیم.