آمریکا راه مذاکره را هم بلد نیست
آمریکا راه مذاکره را هم بلد نیست
اردبیل - امام جمعه اردبیل با بیان اینکه آمریکا راه مذاکره را هم بلد نیست، گفت: آمریکایی‎ها می‎توانند با لغو کلیه تحریم‌ها چهره منطقی برای مذاکره نشان دهند اما در کنار پیشنهاد مذاکره، فشار حداکثری را هم ادامه می‎دهند.

به گزارش عصرتبریز، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل با بیان اینکه دولت آمریکا به کشورهای مختلفی متوسل شده تا واسطه مذاکره بین ایران و آمریکا باشند, گفت: آنها به ژاپن، عراق، عمان، پاکستان، کویت، آلمان و سوئیس متوسل شده اند ولی در نهایت هیچ تماسی از سوی ایران در ارتباط با گفت و گوهای رو در رو دریافت نکرده اند.

وی افزود: آمریکا راه مذاکره را هم بلد نیست بطوریکه می توانند با لغو کلیه تحریم‌ها چهره منطقی برای مذاکره نشان دهند اما در کنار پیشنهاد مذاکره می گویند فشار حداکثری را هم ادامه خواهیم داد.

عاملی با بیان اینکه ترامپ یک شخصیت عجول و بی تحمل است، تصریح کرد: او تحمل طولانی شدن فشار حداکثری به ایران را ندارد و تحمل او به این بازی بسیار کم شده است. او هر بار فشار می آورد منتظر می نشیند اما آرامش و اقتدار ایران باعث می شود که خودش مجبور به عقب نشینی شود . عقب نشینی های او که در تعارض با روش وزیر خارجه آمریکا است به تعبیر یک دموکرات آمریکایی، آمریکا را به یک خنده بازار بین المللی تبدیل کرده است.

خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه آمریکایی ها قبلا هم اهانت های بسیار بی شرمانه به ملت ما کرده اند، خاطرنشان کرد: یکی از رؤسای آنها قبلا گفت “شرارت در دی ان ای ایرانی هاست” یعنی شرارت آنها ذاتی است.

وی اظهار داشت: بدترین اقدام آمریکایی ها این بود که وقتی دیدند ترامپ قصد حمله به ایران را ندارد، اطرافیان جنگ طلب او مثل بولتون و پمپئو برای تحریک این دیوانه با غواصان اسرائیلی چند کشتی نفتی را در فجیره منفجر کردند و آنرا به ایران نسبت دادند تا ترامپ را تحریک کنند ولی از آن هم نتیجه نگرفتند، بلکه با معلوم شدن ماجرا کاملا مفتضح شدند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل با بیان اینکه در ایام بهار و تابستان اهالی استان روزهای تعطیل و غیر تعطیل جهت سیاحت و آرامش به دامن طبیعت بی نظیر منطقه می‌روند، گفت: از تمام اهالی می خواهیم با طبیعت مدارا کنند. حتما با خود کیسه پلاستیکی همراه داشته باشند و تمام زباله های خود و بلکه دیگران را جمع آوری کنند و در این خصوص بلوغ فرهنگ، فهم و مدنیت بزرگ خود و احساس های جمعی را به نمایش بگذارند.

عاملی با اشاره به ورود حجم عظیم گردشگران به استان در چند روز گذشته، اهالی را به رعایت حال آنها و تعامل زیبا و میزبانانه با آنها دعوت کرد.