مستند ۱۰ هزار شهید آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شرقی ساخته می‎‎‎‎‎‎‎شود
مستند ۱۰ هزار شهید آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎‎شرقی ساخته می‎‎‎‎‎‎‎شود
مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی گفت: محتوای غنی و سراسر فراز و فرود زندگی شهدا که می تواند الگویی برای جوانان کشور باشد، پیش زمینه ساخت مستندی از سوی صدا و سیما برای ۱۰ هزار شهید استان است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار عصر، مرتضی صفری در آیین رونمایی از کتاب صوتی «مرغ سحر» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، دلیل عدم پرداخت به زندگی شهدا را ضعف فرهنگی جامعه معرفی کرده و افزود: متأسفانه کار فرهنگی در جامعه ما مشکل اعتباری و ریالی دارد، اما این امر بایستی به صورت مطالبه ای جدی در جامعه صورت بگیرد.

او با اشاره به ضرورت بهره مندی از داشته های فرهنگی و ایمانی جامعه اظهار داشت: داشته های نرم افزاری و سخت افزاری امروز ما در برابر جبهه رسانه ای دشمن، شباهت زیادی به دوران دفاع مقدس دارد ولی با اتکا به اعتقادات خود، باورها و شهدایمان در برابر این قدرت نرم و هجمه های رسانه ای دنیا ایستاده ایم.

او امنیت فعلی کشور را در سایه مقاومت دانسته و ادامه داد: تا زمانی که فلسفه سرخ شهادت و راه سبز انتظار را داریم، گزندی به انقلاب ما نخواهد رسید و امنیت فعلی کشور را مدیون خون شهدا و جبهه مقاومت هستیم، نه مذاکره.

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی از آمادگی این سازمان برای همکاری در تولید کتاب های صوتی خبر داده و خاطرنشان کرد: با توجه به بروز بودن سوژه شهدای مدافع حرم، حاضر به همکاری با نهادهای همسو در جهت تولید کتابهای صوتی زندگی شهدای مدافع حرم هستیم.

صفری، تلگرامیزه کردن جامعه ایرانی را از اهداف دشمن دانسته و تأکید کرد: دشمن به دنبال تلگرامیزه کردن مردم و جامعه ایرانی است، ولی انتشار محصولات فرهنگی با مضامین زندگی نامه شهدا تنها راه مقابله با این جریان است.

او ادامه داد: ۲ درصد از محتوای فضای مجازی فارسی است، ولی در این فضا شکست خورده محض نیستیم.

کتاب صوتی «مرغ سحر» مجموعه روایاتی از زندگی و خاطرات دوستان و همرزمان و خانواده شهید صادق عدالت اکبری از شهدای مدافع حرم است که توسط ۴۰ گوینده و به کارگردانی و تهیه کنندگی مهدی لطفی آزاد منتشر شده است.

آیین رونمایی از این کتاب صوتی با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز، پیش از ظهر امروز در حضور جمعی از خانواده های شهدای مدافع حرم، گویندگان کتاب و مسئولین استانی برگزار گردید.

  • خبرنگار: جهانبخش احمدیان