پایان شیرین یک انتظار طولانی
پایان شیرین یک انتظار طولانی
هواداران تراکتورسازی به رویای دیرین خود رسیده و در فصل پیش رو سرمربی محبوب شان را روی نیمکت خواهند دید.

عصرتبریز – سعید عبدی: بیش از یک دهه از بازگشت تیم تراکتورسازی به لیگ برتر می گذرد و این تیم در طول سال های اخیر، با فاکتور گرفتن از لیگ هفدهم، همواره جزو تیم های بالای جدول بوده است. به واسطه این عملکرد قابل توجه، شاهد حضور مربیان سرشناسی روی نیمکت این تیم بوده ایم. از تونی الیویرا گرفته تا جان توشاک، جورج لیکنز و ارطئرول ساغلام خارجی هایی بودند که در سال های اخیر هدایت تراکتور را بر عهده گرفته اند. در میان مربیان داخلی نیز چهره های نام آشنای بسیاری همچون امیر قلعه نویی، رسول خطیبی، فراز کمالوند و یحیی گل محمدی سابقه نشستن روی نیمکت تراکتورسازی را دارند. در این میان اما نام یک مربی همواره به عنوان گزینه هدایت تراکتورسازی در سال های اخیر مطرح می شد و هر بار نیز پس از چند روز به فراموشی سپرده می شود.

گزینه ای برای سرگرمی هواداران!

گزینه ای که از آن صحبت می کنیم، هر زمان که تراکتوری ها وارد فاز انتخاب سرمربی می شدند، نامش در صدر نامزدهای تصدی پست یاد شده دیده می شد و هر بار نیز بدون توجه به عدم تحقق حضورش در دفعات پیشین، هواداران تراکتورسازی از شنیدن نامش در میان گزینه های هدایت تیم شان به وجد آمده و برای حضور او در تیم محبوب شان لحظه شماری می کردند.

این داستان سال ها ادامه داشته و کاملا به یک اپیدمی تبدیل شده بود. اپیدمی که رفته رفته به یک طنز نیز تبدیل شد؛ طنزی که بر اساس آن گزینه یاد شده، همواره گزینه ای بود برای سرگرم کردن هواداران و تمرکز باشگاه برای مذاکره با گزینه های دیگر! رفته رفته دیگر هواداران تراکتورسازی مطمئن شده بودند که این گزینه قرار نیست روی نیمکت تیم شان بنشیند و دیگر از حضور نامش در بین گزینه ها هم هیجان زده نمی شدند تا اینکه در آخرین روزهای بهار سال ۹۸ به یک باره خبری منتشر شد که هیچکس انتظار آن را نداشت…

تحقق یک رویای بزرگ

مصطفی دنیزلی، پای ثابت گزینه های هدایت تراکتورسازی در سال های اخیر که داستانش را در بالا خواندید، عصر روز پنج شنبه بیست و سوم خرداد ماه سال هزار و سیصد و نود و هشت با حضور در دفتر محمدرضا زنوزی، برای نشستن روی نیمکت تیم تراکتورسازی به توافقات لازم دست یافته و رسما به عنوان سرمربی سرخ پوشان فوتبال آذربایجان معرفی شد. دقیقا در شرایطی که دیگر همه هواداران تراکتورسازی مطمئن شده بودند که قرار نیست دنیزلی را روی نیمکت تیم شان ببینند افندی محبوب فوتبال ترکیه با مالک تراکتورسازی دست همکاری داده و به یک آرزوی دیرین در بین هواداران میلیونی تراکتور رنگ واقعیت بخشید.

هواداران تراکتورسازی که همواره تعصب خاصی روی گزینه های بومی تیم شان داشته اند، با توجه به نزدیکی زبان و فرهنگ شان به کشور ترکیه همواره از گزینه های ترکیه ای استقبال ویژه ای به عمل می آورند. این موضوع زمانی که ساغلام به تراکتور آمد و علی رغم کسب نتایج نه چندان خوب، با حمایت حداکثری هواداران مواجه شد به خوبی خود را نشان داد. در این میان اما مصطفی دنیزلی به دلیل سبک بازی جذاب، شخصیتی برونگرا و کسب افتخارات بزرگ در تیم های باشگاهی ترکیه گزینه ایده آل هواداران تراکتورسازی برای نشستن روی نیمکت تیم محبوب شان به شمار می رفت و جزو معدود سرمربیانی بود که هر گاه به عنوان گزینه هدایت تراکتور نامش مطرح می شد، هیچ واکنشی منفی از سوی افکار عمومی را شاهد نبودیم.

سورپرایز تاریخی زنوزی

هواداران تراکتور اینک به آرزوی چندین و چند ساله خود رسیده اند و مصطفی دنیزلیِ محبوب سرمربی تیم شان شده است. این بار دنیزلی جایی در میان گزینه های هدایت تراکتور نداشت و خیلی بی صدا به سمت این تیم گرایش پیدا کرده و حضور خود را به واقعیت تبدیل کرد. زنوزی، مالک باشگاه تراکتورسازی با این اقدام هوشمندانه خود ضمن ایجاد شرایطی مساعد با انجام مذاکرات پیش از عقد قرارداد، هواداران تیمش را با یک سورپرایز فراموش نشدنی روبرو کرد تا ناکامی فصل گذشته با کوله باری از ستاره های گرانقیمت به کلی از یاد آنها پاک شده و موجی از شادی، سرور و امیدواری فوتبال آذربایجان را فرا بگیرد.