ایران ۳ – روسیه صفر/ایران همچنان در صدر
ایران ۳ – روسیه صفر/ایران همچنان در صدر
تیم ملی والیبال ایران در سومین دیدار خود در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال با نتیجه قاطع برابر روسیه به پیروزی رسید تا با ۲۴ امتیاز در صدر جدول این رقابت‌ها قرار بگیرد.

به گزارش عصرتبریز، آخرین بازی هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال امروز (یکشنبه) در گروه ایران به میزبانی سالن غدیر ارومیه برگزار شد و تیم ملی والیبال ایران موفق شد با نتیجه ۳ بر صفر مقابل حریف امروزش به پیروزی برسد. میلاد عبادی پور، سعید معروف، محمد موسوی، پوریا یلی، امیر غفور، علی شفیعی و محمد رضا حضرت پور یاران ایگور کولاکوویچ در شروع بازی برابر روسیه بودند.

ست اول؛ ایران۲۵ – روسیه ۲۰

تیم ملی در آخرین دیدار خود شروع خوبی برابر حریف داشت و سرویس خوب غفور ایران را از حریف پیش انداخت و سرویس فیاضی لحظاتی بعد این اختلاف را با دریافت ضعیف روس ها دو برابر کرد.

سرویس خوب علی شفیعی ایران دریافت حریف را با مشکل رو به رو کرد تا ایران در شرایطی به امتیاز ۱۰ برسد که حریف ۷ امتیاز اندوخته داشت.

تیم ملی در امتیازات بعدی قاطعانه پیش رفت و در این میان سرویس های خوب تیم ملی کاملا مسیر مسابقه را برای پیروزی ایران در این ست هموار کرد.

نمایش چشم نواز ملی پوشان ایران در این ست که با هنرمندی معروف در ارسال پاس، تیزهوشی موسوی در توپ های برگشتی، عملکرد موفق عبادی پور و فیاضی در دریافت و البته نمایش خوب حضرت پور و شفیعی همراه بود منتج به آن شد که تیم ایران با موفقیت ست اول را به پایان برساند.

ست دوم: ایران ۲۶ – روسیه ۲۴

ست دوم در امتیازات ابتدایی با رقابت نزدیک دو تیم آغاز شد و هر دو تیم با حفظ تمرکز خود توانستند شروع کم اشتباهی داشته باشند و فرصت پیش افتادن از حریف را بگیرند.

سه سرویس خوب از پودلسنیخ باعث شد تا تیم ایران در این ست از حریف خود عقب بیفتد و کار برای تیم ملی سخت تر شد. موفقیت بازیکنان روسیه در این ست در ضربات سرویس البته به همین ضربه محدود نشد تا برتری آنها افزایش یابد و کولاکوویچ برای تغییر روند وقت استراحت درخواست داد.

روس ها در این ست سرویس های کم نقص خود را ادامه دادند تا اختلاف به ۶ افزایش پیدا کند اما یک جای خالی و دو سرویس عالی از معروف فاصله را کاهش داد.

سرویس های خوب شفیعی فاصله امتیازی را باز هم کمتر و کمتر کرد و محمد موسوی در خط سرویس به خوبی دریافت حریف را تحت تاثیر قرارداد تا تیم ایران برای اولین مرتبه از حریف خود در امتیاز ۲۴ بر ۲۳ پیش بیفتد اما روس ها باز هم بازی را به تساوی کشاندند.

تیم ایران با سرویس عالی سعید معروف توانست این ست را با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به پایان برساند.

ست سوم: ایران ۲۵ – روسیه ۲۳

ست سوم اما با دفاع عالی ایران آغاز شد و ملی پوشان ما توانستند با دو دفاع عالی از عبادی پور در شرایطی به امتیاز ۶ برسند که روس ها تنها ۲ امتیاز داشتند و همین موضوع ساموئلوف را وادار کرد تا درخواست وقت استراحت بدهد.

روس ها برای لحظاتی توانستند به یک قدمی تیم ایران برسند اما دوباره تیم ملی به ریتم خوب خود بازگشت. حرکت عالی سعید معروف برای بازگشت توپ به جریان مسابقه و تیزهوشی غفور تیم ما را به امتیاز ۱۰ رساند.

سرویس های ریسکی هر دو تیم بازی را با جذابیتی زیادی پیش برد و باعث شد تا دو تیم بتوانند رقابت جذابی را بر هر امتیاز سپری کنند.

روس ها برای دقایقی اختلاف را کاهش دادند اما تیم ایران دوباره توانست برتری قابل قبولی ایجاد کند و امتیاز سرویس شفیعی کمک کرد تا تیم ملی از حریف خود فاصله بگیرد.

ایران با ادامه این روند به برد رسید تا سه بر صفر تیم دوم جدول را شکست داده و صدر را حفظ کند.