شهرتی‌فر: ششگلانی و عباسی با تغییر فغانی مخالف بودند
شهرتی‌فر: ششگلانی و عباسی با تغییر فغانی مخالف بودند
فرماندار اسبق تبریز گفت: شب قبل از بازی، رئیس هیأت فوتبال آذربایجان شرقی [ششگلانی] و رئیس وقت باشگاه تراکتورسازی [عباسی] با پیشنهاد تغییر داور دیدار تراکتور - نفت مخالفت کردند.

به گزارش عصرتبریز، هنوز هم ابهامات زیادی درباره دیدار تراکتور و نفت در سال ۹۴ وجود دارد بطوریکه پس از گذشت چندین سال از آن روز بعنوان جمعه سیاه فوتبال آذربایجان یاد می شود.

رحیم شهرتی فر که در آن دوران مسوولیت فرمانداری شهرستان تبریز را برعهده داشت، چندی پیش میهمان تحریریه عصرتبریز بود و سخنان ناگفته ای از آن روزها را روایت کرد. به گفته او، در جلسه ای که به همت فرمانداری تبریز روز قبل از مسابقه و با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار شده، آقایان عباسی (مدیرعامل وقت تراکتورسازی) و ششگلانی (رئیس هیات فوتبال آذربایجان شرقی) با پیشنهاد تغییر داور آن دیدار مخالفت کرده اند و از «فغانی» ‎بعنوان بهترین داور ممکن برای قضاوت دیدار حساس و سرنوشت ساز تراکتور و نفت نام برده اند!

شهرتی فر در گفتگویی که با عصرتبریز داشت، از روز قبل از مسابقه گفت که در ادامه می خوانید:

*زمانی که تراکتورسازی در آستانه قهرمانی قرار داشت و در آستانه دیدار مهم با نفت تهران، بنده فرماندار تبریز بودم و آقای تاج را به فرمانداری دعوت کرده و صراحتاً به او اعلام کردم که ما معتقدیم شما برنامه ریزی هایی انجام داده اید تا نگذارید تراکتورسازی قهرمان شود. آقای تاج هم توضیح دادند که چنین نیست و حتی امکانات برگزاری جشن قهرمانی را به تبریز آورده اند.

*البته من پیشنهاد دادم که برای منتفی شدن این شایعات، آقای فغانی و گروه داوری اش که برای دیدار تراکتورسازی – نفت انتخاب شده بودند، تغییر یابد. اما با کمال تأسف رئیس هیأت فوتبال استان آذربایجان شرقی [ششگلانی] و رئیس وقت باشگاه تراکتورسازی [عباسی] با این پیشنهاد مخالفت کرده و گفتند که فغانی بهترین داور حال حاضر لیگ است!

*خب، بنده بعنوان فرماندار شهر تشخیص داده بودم که احتمال دارد ماجراهایی رخ دهد و داور باید عوض شود اما افرادی که مسوول مستقیم این امر بودند، با پیشنهادم مخالفت کردند و طبیعتاً من بیش از آن نمی توانستنم اصرار بر تصمیمم داشته باشم چراکه اگر با نظر من داور تغییر یافته و اتفاق دیگری رخ می داد تمام مسوولیت آن متوجه من بود.

*آنچه نباید می شد، شد و داور واقعاً ناداوری کرد و همان زمان به آقای تاج گفتم که دیدید شما چنین برنامه ای برای تراکتورسازی داشتید؟ پس در ارتباط با فوتبال ایران، خانه از پای بست ویران است.