دولتی که خواستار گفتگوست، مذاکرات قبلی را پاره نمی‌کند
دولتی که خواستار گفتگوست، مذاکرات قبلی را پاره نمی‌کند
نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: دولتی که ادعا دارد می‌خواهد مذاکره کند، تحریم و تهدید نمی‌کند و دولتی که خواستار گفتگوست، مذاکرات قبلی را پاره نمی‌کند.

به گزارش عصرتبریز، مسعود پزشکیان که در جلسه صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی ریاست جلسه را بر عهده داشت در سخنان پیش از دستور با اشاره به فرارسیدن هفته قوه قضائیه اظهار کرد: هفته قوه قضائیه را خدمت رئیس قوه قضائیه و قضات کشور تبریک می‌گویم.

وی افزود: در روز هفتم تیر بود که شهید مظلوم بهشتی و ۷۲ نفر از مسئولان نظام در انفجاری که توسط حزب تروریست و منحله مجاهدین خلق (منافقین) اتفاق افتاد به شهادت رسیدند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: یادآوری این روزها نشان می‌دهد جمهوری اسلامی ایران بیشتر از هر کشور دیگر آماج ترورهای ناجوانمردانه قرار گرفته است.

پزشکیان ادامه داد: کشور ما به خاطر حفظ استقلال و تمامیت ارضی خود همواره قربانی تروریست بوده است. آمریکایی‌ها همواره دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده‌اند و اقدامات امروز آنان هم در پی همین سیاست‌های خصمانه است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترور امام‌جمعه کازرون که منجر به شهادت وی شد، تصریح کرد: چه کسانی مسئولان عالی کشور و بزرگان ما را ترور کردند، همه می‌دانند آمریکایی‌ها چنین سیاستی را پیگیری می‌کردند.

وی با تصریح اینکه آمریکایی‌ها از صدام جنایتکار پشتیبانی کردند تا بمباران‌های شیمیایی انجام دهد، گفت: امروز هم با فرستادن ناو جنگی تصور می‌کنند می‌توانند ملت ایران را از پا دربیاورند.

پزشکیان خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکایی مشت محکمی بر ‌دهان آنان زدند و ثابت کردند ایران به این راحتی تسلیم سیاست‌های استکباری آنان نمی‌شود.

پزشکیان با اشاره به اینکه این‌گونه نیست که ملت ایران مقابل تهدیدها و تحریم‌های آمریکایی سر خم کند، گفت: دولتی که ادعا دارد می‌خواهد مذاکره کند، تحریم و تهدید نمی‌کند و دولتی که خواستار گفتگوست، مذاکرات قبلی را پاره نمی‌کند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آمریکایی‌ها بدانند رهبری و مردم ایران به این سادگی‌ها مقابل این‌ها سر خم نمی‌کنند آمریکا و ایادی آنان بدانند تسلیم تحریم‌های آنان نمی‌شویم و این روند را با وحدت و انسجام ادامه پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تروریست واقعی آمریکایی‌ها هستند که پیشرفته‌ترین تجهیزات را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند، آنان می‌خواهند ما را ذلیل ببینند و این خواب آنان هرگز تعبیر نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، هنگام سخنرانی نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی فریاد «مرگ بر آمریکا» در صحن علنی مجلس طنین‌انداز شد.