چاچیچ سرمربی پرسپولیس می شود
چاچیچ سرمربی پرسپولیس می شود
پرسپولیسی ها با سرمربی کروات به توافقات خوبی دست یافته اند.

به گزارش عصرتبریز، آنته چاچیچ، سرمربی ۶۵ ساله اهل کرواسی با باشگاه پرسپولیس به توافقات خوبی دست یافته و به زودی قرارداد همکاری بین طرفین امضا خواهد شد.

لازم به ذکر است که چاچیچ در تیم های ملی و باشگاهی مختلفی از جمله لوکوموتیو دینامو زاگرب، ماریبور اسلوونی، تیم ملی کرواسی، تیم ملی زیر ۲۰ سال لیبی و … فعالیت کرده و دارای تجربه ای در حدود ۲۵ سال است.

این مربی کهنه کار در یورو ۲۰۱۶ هدایت تیم ملی کشورش را بر عهده داشت. پس از اخراج نیکو کواچ که ناشی از ضعف تیم ملی یورو ۲۰۱۶ بود، آنته چاچیچ به عنوان مربی تیم ملی کرواسی انتخاب شد. انتخاب او به عنوان سرمربی کرواسی باعث تعجب و حیرت هواداران این تیم شد.

چاچیچ

کرواسی با چاچیچ در دور انتخابی یورو ۲۰۱۶ در رده دوم قرار گرفت و مجوز حضور در دور گروهی یورو ۲۰۱۶ را به دست آورد. اوج کار او با کرواسی با اسپانیا بود که توانست این تیم را با حساب دو بر یک شکست دهد و یک نتیجه به یادماندنی را ثبت کند. کرواسی توانست از گروهش صعود کند اما در نهایت در مرحله یک شانزدهم نهایی به دست پرتغال قهرمان یورو ۲۰۱۶ حذف شد. کرواسی در این مسابقات بهترین بازیکن خود یعنی لوکا مودریچ را در اختیار نداشت.

چاچیچ در دور مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نتایج خوبی را کسب نکرد و در برابر تیم‌های فنلاند، ایسلند و ترکیه شکست خورد تا تیم ملی کشورش از رسیدن به جام جهانی دورتر شود. او حتی توسط مربی سابق کرواسی، میروسلاو بلازویچ، مورد انتقاد قرار گرفت. نهایتا او جای خود را به زلاتکو دالیچ داد و دالیچ بود که توانست کرواسی را به جام جهانی برساند و با این تیم نایب قهرمان جام جهانی شود.

افتخارات چاچیچ در عرصه مربیگری به شرح زیر است:
  • مقام قهرمانی لیگ دسته سوم یوگوسلاوی سابق با تیم زادار / سال ۱۹۹۱
  • مقام قهرمانی لیگ دسته دوم کرواسی با تیم دوبراوا / سال ۱۹۹۳
  • مقام قهرمانی لیگ دسته دوم کرواسی با تیم اینتر زاپرسیچ / سال ۲۰۰۳
  • مقام قهرمانی لیگ و جام حذفی کرواسی با دینامو زاگرب / سال ۲۰۱۲
  • مقام قهرمانی سوپرجام اسلوونی با تیم ماریبور / سال ۲۰۱۳
  • مقام سوم بازی‌های کشورهای حوزه دریای مدیترانه با تیم ملی امید لیبی/ سال ۲۰۰۵