فناوری‌های جدید مشکلات بخش کشاورزی را رفع می‌کند
فناوری‌های جدید مشکلات بخش کشاورزی را رفع می‌کند
استاندار آذربایجان شرقی گفت: محصولات تراریخته می‌تواند بخش مهمی از مسائل مربوط به تولید محصولات کشاورزی را رفع کند.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا پورمحمدی در همایش «محصولات غذایی تراریخته و سالم برای زندگی سالم» در تبریز، با اشاره به اینکه با افزایش جمعیت، نیازها و مشکلات جامعه نیز بیشتر می‌شود، اظهار داشت: علم و فناوری برای همه مسائل و مشکلات راه حل پیدا می‌کند.

وی نیازهای غذایی را یکی از مهم‌ترین نیازهای جامعه دانست و گفت: مهندسی ژنتیک یکی از ابزارهای علمی است که می‌تواند با افزایش تولید و محصولات تراریخته بخش مهمی از مسائل مربوط به تولید محصولات کشاورزی را رفع کند.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر استفاده از علوم و فناوری‌های جدید برای رفع نیازهای جامعه بویژه نیازهای غذایی، گفت: محصولات تراریخته می‌تواند بخش مهمی از مسائل مربوط به تولید محصولات کشاورزی را رفع کند که البته استفاده از این محصولات باید با بررسی‌های علمی لازم صورت گیرد.

پورمحمدی گفت: البته هیچ تکنولوژی بدون عارضه و مشکل نیست و باید تشخیص دهیم که کدام تکنولوژی و روش علمی کمترین عارضه و مشکل را دارد.

وی خاطرنشان کرد: مهندسی ژنتیک قابلیت آن را دارد تا از ظرفیت آن در رفع نیازهای غذایی جامعه استفاده شود، اما برای استفاده از محصولات تراریخته هم باید بررسی‌های لازم صورت گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در عصر فراپیچیدگی در حوزه علوم و فنون قرار داریم، گفت: سرعت تحول و تغییر در فناوری‌های مختلف افزایش یافته بطوری که عمر برخی از تکنولوژی‌های پیشرفته به ۵ سال کاهش یافته و روز به روز توسعه در دانش‌های مختلف قابل لمس است.

وی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم از قافله عقب نمانیم، افزود: ما در تولید علم خوب عمل کرده‌ایم، با این وجود باید تلاش خود را برای تبدیل علم به فناوری معطوف کنیم تا از پیشرفت‌های جهانی جا نمانیم.

پورمحمدی اضافه کرد: تبدیل فناوری به محصول و رفع مشکلات جامعه با ابزار علم از روش‌های مؤثر و ضروری است که برای دست‌یابی به آن، دانشگاه‌ها در خط مقدم هستند.

وی تأکید کرد: دانشگاه‌ها باید از روش‌های گذشته عبور کنند و به دانشگاه‌های کارآفرین تبدیل شوند.