بخش عمده جرایم سازمان‌یافته ریشه در اعتیاد دارد
بخش عمده جرایم سازمان‌یافته ریشه در اعتیاد دارد
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: ۶۵ درصد از موارد همسرآزاری، ۵۰ درصد طلاق‌ها و بخش عمده جرایم سازمان‌یافته مانند فساد و فحشا، سرقت و هنجارشکنی ریشه در اعتیاد دارد.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز (۵ تیر ماه ۹۸) در مراسم تجلیل های نهادهای تأثیرگذار در مقابله با اعتیاد که در سالن جمهوری فرمانداری تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ۶۵ درصد از موارد همسرآزاری، ۵۰ درصد طلاق‌ها و بخش عمده جرایم سازمان‌یافته مانند فساد و فحشا، سرقت و هنجارشکنی ریشه در اعتیاد دارد.

استاندار آذربایجان شرقی آموزش را تنها راه پیشگیری از اعتیاد دانست و از راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ به‌عنوان اقدام جدی در مبارزه با مواد مخدر قدردانی کرد و گفت: نتیجه این کار بزرگ، عنوان شهر بدون معتاد متجاهر برای تبریز بود.

وی با تأکید بر آموزش همه گروه‌های سنی در راستای پیشگیری از اعتیاد، خاطرنشان کرد: در این خصوص باید از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌های گروهی به ویژه صداوسیما به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

پورمحمدی با بیان اینکه نقش عوامل سیاسی و اجتماعی در شیوع اعتیاد نباید نادیده گرفته شود، افزود: اعتیاد، علت عمده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است که تبعات آن همه حوزه‌های اجتماعی را در بر گرفته است.

همچنین دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان اینکه ۷۰ درصد از تریاک و ۶۰ درصد از هروئین جهان در ایران کشف می‌شود، گفت: ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر و خط مقدم مبارزه با این پدیده شوم قرار گرفته و تاکنون بیش از ۴۰۰ شهید و ۱۶۰۰ جانباز در این راه تقدیم کرده است.

رضا استاد رحیمی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از استان‌های پاک در زمینه اعتیاد است، افزود: این موفقیت در سایه همت و تلاش نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان و دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی به دست آمده است.