ایران برای توقف اجرای تعهدات در برجام جدی است
ایران برای توقف اجرای تعهدات در برجام جدی است
وزیر امور خارجه گفت: عزم جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از حقوق خود وفق برجام، از جمله توقف اجرای تعهدات، جدی است و در این مسیر تحت تاثیر فشارهای سیاسی و شانتاژها قرار نخواهد گرفت.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روزنامه اعتماد، خبرنگار اعتماد اطلاع یافت که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در واکنش به یادداشت هشدارآمیز اخیر سه کشور اروپایی در خصوص توقف اجرایی برخی تعهدات برجامی کشورمان، طی نامه‌ای شدید اللحن خطاب به فدریکا موگرینی (هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام)، نگارش این یادداشت اروپایی را با توجه به محتوای آن مغایر با برجام دانسته است.

وی در این نامه، با اشاره به موارد متعدد و اساسی قصور طرف های اروپایی در ایفای تعهدات خود وفق برجام و بیانیه‌های بعدی وزرای خارجه دولت‌های عضو برجام، به طور مشروح و مستدل و با استناد به متن برجام و مکاتبات رسمی کشورمان با هماهنگ کننده کمیسیون مشترک، بر حق کشورمان برای توقف کلی یا جزیی اجرای برخی تعهدات برجامی خود تاکید و تصریح کرده است: جمهوری اسلامی ایران از مدت‌ها پیش سازوکار پیش بینی شده در بند ۳۶ برجام را رسماً به اجرا گذارده است.

ظریف در این نامه تصریح کرد: عزم جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از حقوق خود وفق برجام، از جمله توقف اجرای تعهدات، جدی است و در این مسیر تحت تاثیر فشارهای سیاسی و شانتاژها قرار نخواهد گرفت.

وی در این نامه بار دیگر خاطرنشان کرده است: تنها راه برای حفظ برجام، این است که طرف‌های مقابل تعهدات خود را اجرا کنند.