ایران ۳ – صربستان یک/صعود به مرحله نهایی
ایران ۳ – صربستان یک/صعود به مرحله نهایی
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار هفته پنجم لیگ ملت ها به مصاف تیم ملی صربستان رفت و با برتری برابر این تیم علاوه بر بازگشت به صدر جدول، صعود خود به مرحله نهایی را قطعی کرد.

به گزارش عصرتبریز، دیدارهای هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال از امروز (جمعه) آغاز به کار کرد و تیم ملی در بلغارستان مقابل حریفان صف آرایی خواهد کرد.

ملی پوشان والیبال ایران در نخستین بازی این هفته از ساعت ۱۸:۳۰ برابر تیم ملی صربستان صف آرایی کرد و با برتری ۳ بر یک برابر این تیم به مرحله نهایی لیگ ملت ها صعود کرد. پس از سال ۲۰۱۴ این دومین بار است که ملی پوشان ایران به فینال رقابت های لیگ جهانی صعود می کنند.

ایران این دیدار را با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، محمد موسوی، علی شفیعی، امیر غفور و محمدرضا حضرت پور(لیبر) آغاز کرد.

ست نخست؛ ایران ۲۵ – صربستان ۲۳

هر دو تیم مسابقه را کم اشتباه شروع کردند اما تیم ملی با استفاده از یک توپ برگشتی توانست یک امتیاز برتری خود را به دو تبدیل کند و از ابتدا صرب ها را در امتیاز گیری جا گذاشت اما دو تیم خیلی سریع در امتیاز ۵ برابر شدند و در نهایت صرب ها با یک امتیاز برتری به اولین وقت استراحت فنی رسیدند. دو تیم شانه به شانه یک دیگر پیش رفتند و شفیعی با دفاع خوب خود ایران را به امتیاز ۱۴ رساند تا ایران از حریف پیش بیفتد و فیاضی با استفاده از یک توپ برگشتی اختلاف را به ۲ رساند و ایران در شرایطی به امتیاز ۱۶ رسید که صربستان ۱۴ امتیاز کسب کرده بود.

یک سرویس خوب از سوی موسوی باعث شد تا دریافت تیم صربستان با مشکل رو به رو شد و ایران اختلاف امتیازی را به ۳ رساند اما صرب ها بعد از وقت استراحت با استفاده از سرویس های خوب یووویچ و اشتباه ایران در دریافت توانستند بازی را در امتیاز ۲۱ برابر کنند. وقت استراحت درخواست شده از سوی کولاکوویچ بازی را به سود ایران تغییر داد و تیم ملی با دفاع عالی روی تور توانست باز هم ۲ امتیاز از حریف پیش بیفتد و در نهایت با امتیاز ۲۵ بر ۲۳ در این ست به پیروزی رسید.

ست دوم؛ ایران ۲۶ – صربستان ۲۸

صربستان ست دوم را با کسب سه امتیاز متوالی آغاز کرد و اولین امتیاز ایران با اسپک غفور به دست آمد تا ست ها شروع بهتری از ایران داشته باشند اما حضور فیاضی در خط سرویس باعث شد تا دو تیم در امتیاز ۶ برابر شوند. بعد از این امتیاز دو تیم امتیاز به امتیاز پیش رفتند و تیم ایران توانست با استفاده از موفقیت در دفاع روی تور دو امتیاز اختلاف نسبت به حریف ایجاد کند و در شرایطی ایران به امتیاز ۱۶ رسید که حریف ۱۴ امتیاز داشت. در شرایطی که ایران از حریف خود پیش بود اما صرب ها در امتیاز ۲۱ بازی را به تساوی کشاندند تا روند ست قبل تکرار شود. بعد از این امتیاز دو تیم دوباره شانه به شانه حرکت کردند و با تساوی در امتیاز ۲۴ دو تیم تلاش خود را برای کسب برد در امتیاز ۲۶ ادامه دادند و در نهایت صرب ها با امتیاز ۲۸ بر ۲۶ در این ست به برتری رسیدند.

ست سوم؛ ایران ۲۵ – صربستان ۲۲

ست سوم با برتری ایران آغاز شد و وقت استراحت فنی در شرایطی فرا رسید که ایران ۸ و صربستان تنها ۵ امتیاز داشت و دفاع روی تور ایران به خوبی توانست برتری چشمگیری ایجاد کند. دفاع عالی ایران روی تور باعث شد تا دو امتیاز بعدی نیز برای ایران باشد و گربیچ مجبور به اتخاذ وقت استراحت فنی شد. عملکرد خوب ملی پوشان ایران باعث شد تا گربیچ در اواسط ست بازیکنان جدیدی را راهی میدان کند. درخشش معروف در ارسال پاس های نهایی با تکیه بر دریافت های خوب عبادی پور، حضرت پور و فیاضی به تیم ملی کمک کرد تا در این ست عملکردی درخشان را ثبت کند.

امتیاز سرویس امیر غفور ایران را در شرایطی به امتیاز ۱۶ رساند که حریف تنها ۱۰ امتیاز داشت و امتیاز ۱۷ نیز با تک دفاع فیاضی به دست آمد تا درخشش ملی پوشان ایران ادامه داشته باشد. صرب ها در این امتیازات توانستند با سرویس های خوب خود برای دقایقی اختلاف امتیازی را کاهش دهند اما تیزهوشی ملی پوشان ایران و کولاکوویچ کمک کرد تا تیم ایران با نتیجه ۲۵ بر ۲۲ برنده این ست باشد.

ست چهارم؛ ایران ۲۵ – صربستان ۱۹

این بار شروع صربستان بهتر از ایران بود و صرب ها با سرویس های خوب خود ۲ امتیاز از ایران خیلی زود پیش افتادند اما نمایش خوب ملی پوشان ایران باعث شد تا دو تیم در امتیاز ۷ برابر شده و اختلاف خیلی سریع کاهش پیدا کند. بعد از این تساوی دو تیم دوباره در امتیاز گیری کم اشتباه عمل کردند تا رقابت با حداقل اختلاف ادامه پیدا کند. دو تیم در ادامه باز هم نزدیک به یکدگیر پیش رفتند اما تیم ایران باز هم با تکیه بر سرویس های خوب خود به ویژه سرویس های شفیعی و موفقیت در دریافت با درخشش عبادی پور توانست اختلاف امتیازی قابل قبولی را ایجاد کند و در این مسیر موفقیت در توپ های برگشتی به تیم ملی کمک کرد تا بتواند ۳ امتیاز اختلاف ایجاد کند.

تیم ایران در نهایت با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ و با تکیه بر یک دفاع عالی برنده این مسابقه شد.