اردوغان: نباید قتل خاشقجی و مرگ مشکوک مُرسی فراموش شود
اردوغان: نباید قتل خاشقجی و مرگ مشکوک مُرسی فراموش شود
رئیس جمهوری ترکیه گفت: نباید اجازه داده شود جنایت جمال خاشقجی و درگذشت مشکوک رئیس جمهور مُرسی از دستور کار خارج شود.

به گزارش عصرتبریز به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز شنبه و در کنفرانس خبری پس از نشست جی ۲۰ به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس جمهوری ترکیه در این کنفرانس خبری گفت: کشورهای پیشرفته غرب که در زمینه حقوق بشر به کشورهای دیگر کارنامه می دهند، متاسفانه نتوانستند در آزمون اصلی انسانیت نمره قبولی بگیرند. گروه‌های تروریستی نباید بر اساس ایدئولوژی و هویت شان رتبه بندی شوند. تروریسم مانند یک عقرب افرادی که از آنان حمایت می کنند را نیز نابود خواهند کرد.

رجب طیب اردوغان ادامه داد: شهادت محمد مرسی باید با تمام جزئیات مورد بررسی قرار گیرد. مُرسی به شکلی مشکوک در سالن دادگاه درگذشته است. اظهارات مقامات کودتاگر مصر در این خصوص اقناع کننده نیست. باید عاملان آن مواخذه شوند. اگر این موضوع بررسی نشود، آینده جهان در خطر خواهد بود. این در حالی است که اروپائیان به حمایت از کودتاگران مصر و دوستی با آنان همچنان ادامه می دهند.

اردوغان تاکید کرد: تروریسم، دشمن تمامی بشریت و ارزش های انسانی است. لذا تمامی دولت‌ها دیگر باید بصیرت و جسارت شناسایی تروریسم را داشته باشند. تاوان محافظت و حمایت از کودتاگران تحت عنوان پناهجوی سیاسی برای تمامی انسانیت بسیار سخت خواهد بود.

وی در این خصوص اضافه کرد: آنها که وقتی پای ترکیه در میان است مجازات اعدام برای کودتاگران را غیرقابل قبول می دانند، متاسفانه در مقابل مجازات اعدام در مصر سکوت می کنند. نباید اجازه داده شود جنایت جمال خاشقجی و درگذشت مشکوک رئیس جمهور مُرسی از دستور کار خارج شود.

رئیس جمهوری ترکیه درباره سازمان ملل نیر گفت: ادامه ساختار سازمان ملل متحد که در شرایط جنگ جهانی اول تشکیل شد صحیح نیست.

وی افزود: سامانه دفاعی اس -۴۰۰ در آستانه تحویل دادن به ترکیه است و دیگر انکار چنین قراردادی برای دولتی مانند دولت ترکیه شایسته نیست، این کار، تمام شده است. همچنین، هیچ کشورش حق دخالت در حاکمیت ترکیه را ندارد، لازم است این موضوع را همه بدانند.