ایران ۳ – بلغارستان صفر/جوان‎‎‎‎‎‎‎ها خوش درخشیدند
ایران ۳ – بلغارستان صفر/جوان‎‎‎‎‎‎‎ها خوش درخشیدند
تیم ملی والیبال ایران که صعودش به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها را قطعی کرده بود با ترکیبی جوان موفق به شکست تیم بلغارستان شد.

به گزارش عصرتبریز، تیم ملی والیبال ایران بعد از آسودگی خاطر از صعود به جمع ۶ تیم برتر در دیدار با بلغارستان با نتیجه ۳ بر صفر برابر بلغارستان رسید.

در این دیدار و با تصمیم کولاکوویچ تیم ملی با ترکیب جواد کریمی، پوریا یلی، فرهاد قائمی، مسعود غلامی، علی اصغر مجرد، محمد جواد معنوی نژاد و محمدرضا موذن(لیبرو) به مصاف میزبان خود رفت و بازیکنان ایران عملکرد درخشانی در مسابقه داشتند و توانستند حریف خود را در خانه و با وجود حمایت تماشاگران شکست دهند.

ست نخست: ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

بلغارها بازی را بهتر از ایران آغاز کردند و ۳ امتیاز متوالی نصیب تیم میزبان شد اما وقت استراحت اتخاذ شده از سوی کولاکوویچ ایران را به جریان بازی برگرداند و تیم ملی در امتیاز گیری بهتر عمل کرد اما باز هم بلغارها با استفاده از سرویس های خوب خود زودتر از ایران به امتیاز ۸ رسیدند. با گذشت زمان تیم ما بهتر از قبل عمل کرد و در نهایت ایران در امتیاز ۱۳ بازی را به تساوی کشاند و در ادامه اختلاف حداقلی دو تیم ادامه پیدا کرد و باز هم بلغارها جلوتر از ایران به امتیاز ۱۶ رسیدند اما در شروع مسابقه و بعد از یک رالی ۲۴ ثانیه ای تیم ایران توانست برای اولین مرتبه از حریف خود پیش بیفتد.

عملکرد خوب بازیکنان تیم ملی به ویژه یلی در امتیازات پایانی ست باعث شد تا تیم ایران با نتیجه ۲۳ بر ۲۱ از حریف پیش بیفتد و سرمربی حریف را مجبور به اتخاذ وقت استراحت کند تا شاید تیم میزبان به جریان بازی برگردد اما این اتفاق رخ نداد و تیم ایران ست اول را با برد به سود خود پایان داد.

ست دوم: ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران

ملی پوشان ایران در ست دوم نیز مانند ست اول بازی را آغاز کردند تا حریف ۲ امتیاز از ایران پیش بیفتد اما یک سرویس خوب از غلامی باعث شد تا دریافت حریف با مشکل رو به رو شده و تیم ایران خیلی سریع بازی را در امتیاز ۵ به تساوی بکشاند. در ادامه دو تیم شانه به شانه یکدیگر حرکت کردند و ملی پوشان ایران با درخشش کریمی، غلامی، معنوی نژاد و یلی اجازه ندادند تا حریف در امتیازات فاصله گرفته و تجربه قائمی و البته نمایش خوب مجرد نیز در این امر به ملی پوشان ایران کمک کرد. موذن که در ست اول نمایش بسیار خوبی داشت در این ست نیز عملکرد خوب خود را ادامه داد و با دریافت های عالی خود به تیم ایران کمک کرد تا در حمله از نقشه های متنوع بهره ببرد و همین موضوع باعث شد تا بلغارها با وجود حمایت پرشور تماشاگران نیز نتوانند تیم ایران را تحت تاثیر خود قرار دهند. قائمی در خط سرویس قرار گرفت تا تیم ملی ایران برای اولین مرتبه در این ست ۴ امتیاز از حریف خود پیش بیفتد و سرمربی حریف مجبور به انجام تعویض و اتخاذ وقت استراحت شود. بلغارها اما در ادامه با یک دفاع خوب توانستند اختلاف را یک امتیاز کاهش دهند اما تیم ایران همچنان در امتیاز گیری از حریف برتر بود.

بلغارها در امتیازات پایانی بهتر از تیم ما عمل کردند اما این ست نیز مانند ست قبل در نهایت با برتری ۲۵ بر ۲۳ ایران به پایان رسید تا ملی پوشان ایران در زمین حریف دومین ست متوالی را با برد به پایان برسانند.

ست سوم: ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران

بر خلاف دو ست قبلی تیم مسلط ایران بهتر از حریف بازی را آغاز کرد اما سرویس خوب از سکولوف که با دفاع بلغارها همراه شد دو تیم را در امتیاز ۴ به تساوی رساند تا به این ترتیب دوباره رقابت دو تیم امتیاز به امتیاز پیش برود. بلغارها بعد از شروع دوباره مسابقه بعد از وقت استراحت فنی اول عملکرد بهتری از ایران داشت و توانست ۳ امتیاز اختلاف ایجاد کند تا کولاکوویچ مجبور به اتخاذ وقت استراحت شود. در شروع مسابقه هر چند بلغارها نتوانستند اختلاف امتیازی را افزایش دهند اما فاصله همچنان سه امتیاز باقی ماند.

بعد از وقت استراحت فنی دوم تیم ملی دوباره نمایش خوب خود در سرویس و دفاع روی تور را از سر گرفت تا به این ترتیب اختلاف امتیازی در عدد ۱۹ به صفر برسد. در ادامه باز هم تیم ما توانست در امتیاز گیری بهتر عمل کند و اختلاف امتیازی را به عدد ۳ افزایش داد تا در این ست نیز با نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به برتری برسد. محمد جواد معنوی نژاد در امتیازات پایانی این ست دچار مصدومیت شد و نتوانست تا انتها در ترکیب تیم ملی باقی بماند تا عبادی پور جانشین او شود.