دشمن می‌خواهد سیاست بی‌حجابی و بی‌عفتی را پیاده‌سازی کند‌
دشمن می‌خواهد سیاست بی‌حجابی و بی‌عفتی را پیاده‌سازی کند‌
ارومیه - امام جمعه ارومیه گفت: دشمن می‌خواهد سیاست بی‌حجابی و بی‌عفتی را در کشورهای مسلمان پیاده‌سازی کند و به این ترتیب به دین اسلام ضربه بزند.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر اقامه شد، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا اصلی‌ترین نقطه تمایز بین انسان‌هاست و کسانی نزد خدا جایگاه ویژه‌ای دارند که تقوا پیشه کرده و از گناه دوری می‌کنند.

وی با بزرگداشت ایام دهه کرامت و فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) افزود: شرکت در مراسمات جشنی که به همین مناسبت برپا می‌شوند از اهمیت بالایی برخوردار است و و لازم است این جشن‌ها یادآور معنویت و محلی برای معرفی آموزه‌های اسلامی برای بهره‌مندی شرکت‌کنندگان باشد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به ضرورت توجه به معیشت مردم اظهار داشت: در شرایط کنونی جامعه لازم است مدیریت هزینه‌ها بیش از هر زمانی مورد توجه قرار گیرد و خوب است خانواده‌ها در چنین ایامی از چشم و هم‌چشمی پرهیز کرده و کنترل بهتری روی هزینه کردشان داشته باشند و حتی‌الامکان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند.

وی تصریح کرد: صرفه‌جویی و دوری از اسراف و تبذیر باید از کودکی به انسان‌ها آموزش داده شود بنابراین لازم است خانواده‌ها اهمیت این موضوع را در رفتار با کودکان مورد تأکید قرار دهند.

قریشی با یادآوری جنایت آمریکا در حمله به هواپیمای مسافری بری ایران افزود: چنین جنایت‌هایی هیچ وقت از ذهن ملت ایران پاک نخواهد شد و همین مسائل روشن‌کننده چهره خبیث آمریکا و نشانه عمق دشمنی این کشور با انقلاب اسلامی و مردم ایران است.

امام جمعه ارومیه اهمیت حفظ حجاب در سطوح مختلف جامعه را مورد توجه قرار داد و گفت: حجاب یک مسئله شرعی و دینی است و امروز دشمن می‌خواهد بی‌حجابی و بی‌عفتی را در کشورهای مسلمان پیاده‌سازی کند و به این ترتیب ضربه به اصل دین اسلام مورد هجمه قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: بر طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران حفظ حجاب یک مطالبه عمومی و همگانی است که باید پیوسته مورد توجه باشد و نباید اجازه داد عده قلیلی این مهم را به حاشیه بکشند و آن را کم‌اهمیت جلوه دهند.