پزشکیان: صادرات صنایع‌دستی می‌تواند مشکلات اقتصادی را رفع کند
پزشکیان: صادرات صنایع‌دستی می‌تواند مشکلات اقتصادی را رفع کند
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری تبریز در نوع خود بی‌نظیر است، اظهار کرد: صادرات صنایع‌دستی می‌تواند مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع کند.

به گزارش عصرتبریز، مسعود پزشکیان شامگاه روز شنبه در بازدید از نمایشگاه ملی گردشگری تبریز گفت: با توجه به اعمال تحریم ها و در وضعیت اقتصادی موجود در حوزه های گردشگری و صنایع دستی ظرفیت های زیادی داریم و در این زمینه صنعتگران ما می توانند در تمام استان‌ها هنرهای خود را عرضه کنند.

وی صادرات محصولات هنری و صنایع دستی به کشورهای خارجی را مهم عنوان کرد و گفت: با توجه با کیفیت بالای محصولات و قیمت مناسب، ظرفیت بسیاری برای فروش این این محصولات وجود دارد.

پزشکیان تصریح کرد: اگر بتوانیم بستری برای عرضه تولیدات صنایع دستی به کشورهای خارجی فراهم کنیم با اشتغالزایی حاصل از آن، بسیاری از مشکلات کشور حل می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حوزه های گردشگری و صنایع دستی می توانند محرکی برای سایر صنایع باشند.

پزشکیان تاکید کرد: اگر برگزاری چنین نمایشگاه هایی تقویت شود و بتوانیم با سایر کشورها ارتباط برقرار کنیم این موضوع می تواند موجب رونق کسب و کار تولیدکنندگان، صنعت‌گران صنایع دستی و هتل‌داران باشد.