سفر به چِک با پول مردم!
سفر به چِک با پول مردم!
عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز پشت پرده سفر تعدادی از اعضای شورای شهر و شهرداری تبریز به جمهوری چک را تشریح کرد.

به گزارش عصرتبریز، محمدباقر بهشتی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به پشت پرده این سفر اظهار داشت: شهرداری تبریز مهر ماه سال ۹۷ لایحه ای ارائه کرد تا طی آن ساختمان جدید اتاق بازرگانی تبریز از تخفیف نزدیک به ۲ میلیارد تومانی برخوردار شود که این لایحه به کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ارجاع داده شد.

وی اضافه کرد: ما در آنجا اعلام کردیم که شهرداری مجاز به کمک مالی به اتاق بازرگانی نیست بلکه مساعدت مالی متعلق به افراد نیازمند است و حتی تاکید کردیم که این ساختمان باید مشارکتی باشد و اتاق بازرگانی به اندازه ای که درخواست کمک مالی دارد باید فضا در اختیار شهرداری قرار دهد.

بهشتی با بیان اینکه این ساختمان در نزدیکی پاساژ جواهر قرار دارد، گفت: ما در کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد کردیم اتاق بازرگانی پارکینک در اختیار پاساژ جواهر قرار دهد تا مردم از پارکینگ استفاده کنند، حتی این موضوع در کمیسیون برنامه و بودجه، طی مصوبه ای در دی ماه به هیئت رئیسه ارجاع داده شد ولی بیش از پنج ماه در آنجا خاک خورد.

وی متذکر شد: باید از خانم اندیش پرسید چرا با گذشت پنج ماه، این مصوبه را در دستور کار هیئت رییسه قرار نداده است؟

این عضو شورای شهر تبریز افزود: بعد از گذشت پنج ماه، شهرداری طی لایحه دو فوریتی درخواست مساعدت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی به اتاق بازرگانی را کرده است.

بهشتی خاطرنشان کرد: ما آن موقع هم اعلام کردیم که اینجا دو مورد تخلفی صورت گرفته است، اول اینکه چرا شهرداری مصوبه کمیسیون را ارائه نکرده و دوم اینکه شهرداری برای یک موضوع چند لایحه ارائه کرده است؟ خوشبختانه این طرح دو فوریتی تصویب نشد.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید مجدد بر اینکه این سفر در حالی انجام می شود که در جلسه شورای شهر طرح و تصویب نشده است، افزود: آنها در صورتی می توانند به سفر چک بروند که از جیب خود هزینه کنند نه از جیب مردم!

این عضو شورای شهر معتقد است در پشت و پرده این سفر بده و بستان‌هایی صورت گرفته است.

به گفته بهشتی قرار است ۱۰ نفر متشکل از اعضای شورای شهر، شهرداری و اتاق بازرگانی به جمهوری چک سفر کنند.