ضرورت ایجاد کلاس اخلاق در مکتب پرسپولیس
ضرورت ایجاد کلاس اخلاق در مکتب پرسپولیس
فیلم تازه ای از بی اخلاقی بازیکنان پرسپولیس در فضای مجازی پخش شده است که رسوایی جدیدی برای این تیم به وجود آورده و به نوعی خاطره شادی پس از گل جنجالی مدافعین این باشگاه را زنده کرده است.

عصرتبریز – جهانبخش احمدیان: تاریخ فوتبال ایران هیچگاه عجیب ترین شادی پس از گل در ادوار مختلف لیگ برتر را فراموش نخواهد کرد. جایی که محمد نصرتی و شیث رضایی، مدافعین پرسپولیس در آن هنرآفرینی کردند. حرکت زشت آن دو بازیکن تبعات بدی برای فوتبال و فوتبالدوستان ما داشت.

این شادی پس از گل مقابل داماش گیلان، به سرعت مرزها را درنوردیده و جهانی شد و بسیاری از رسانه های جهانی نیز با چاشنی طنز به آن پرداختند. حرکتی که آبرو و حیثیت فوتبال ایران را در عرصه بین الملل خدشه دار کرد.

شاید به نوعی آن حرکت زشت و ضد فرهنگی پرسپولیسی ها، حرکت رو به جلوی فوتبال در استادیوم های کشور را به عقب انداخت. به عبارتی دیگر هر تلاشی را که برای حضور بانوان در ورزشگاه های کشور شده بود، به باد فنا دادند. افزون بر این باعث مخالفت خانواده ها با حضور افراد کم سن و سال در استادیوم ها شدند.

کار فراموش ناشدنی مدافعین پرسپولیس را این بار مهاجمین این تیم تکرار کردند و در حرکتی غیر اخلاقی دو بازیکن این تیم در اتوبوس این باشگاه، شوخی های نامناسبی با یکدیگر داشتند که در شأن یک بازیکن حرفه ای و ورزشکار نبود.

اخیرا فیلمی از اتوبوس باشگاه پرسپولیس پخش شده است که حاوی تصاویر ناخوشایندی برای فوتبالی های کشور است. حرکتی ضد فرهنگی که خاطره شادی پس از گل نصرتی و رضایی را تکرار کرد.

باشگاهی که عنوان فرهنگی را در اسم خود یدک می کشد و ادعای هوادار ۳۰، ۴۰ میلیونی می کند، بازیکنانی دارد که آبروی فوتبال ایران و ورزشکاران آن را برده اند. باشگاهی که عزیز دردانه فدراسیون و وزارت ورزش کشور است و سالانه میلیاردها تومان پول بی زبان بیت المال را حیف و میل بازیکنان خارجی و داخلی میکند، توان کار فرهنگی میان بازیکنانش را ندارد.

شاید در آن مکتب پرسپولیسی که همواره ادعای آن را دارند، اخلاق و مدنیت جایی ندارد و البته آن زمان ها نیز به این مورد اشاره شده بود که در سر تمرین و رختکن از این شوخی های نامناسب زیاد دیده می شود، ولی انجام این شوخی ها در انظار عمومی و یا پخش آن از طریق فضای مجازی، اشاعه فحشا محسوب می شود و مستوجب جزاست.

همین ویدئو و امثال این حرکات، نشان می دهد که چقدر در کار فرهنگی میان باشگاه های کشور ضعیف عمل کرده ایم. تنها به ذکر عنوان فرهنگی در نام باشگاه اکتفا نموده و در عمل حرفی برای گفتن نداشته ایم. چه بسا اگر قطره ای از دریای بیکران بودجه دولتی این تیم ها را صرف فرنگ سازی در میان تیم و سکوهای استادیوم آزادی می کردند، امروز شاهد چنین بی آبرویی در فوتبال کشور نبودیم.

باید منتظر بمانیم و ببینیم که کمیته اخلاق ما که مسئول رسیدگی به تخلفات بازیکنان بیرون از مستطیل سبز است، چه واکنشی نسبت به این فیلم و شوخی ناهنجار بازیکنان پرسپولیس خواهد داشت. کمیته ای که نشان داده است در نقره داغ کردن بازیکنا شهرستانی تبحر دارد و نمونه آن، محرومیت کیانی در جریان شوخی با هم تیمی خود و جریان چاقوکشی صوری بود.