ضرورت استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای برای خرید
ضرورت استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای برای خرید
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز در خصوص ۲۱ تیرماه روز بدون نایلکس گفت: این روز فرصتی مهم برای حفظ محیط زیست است.

به گزارش عصرتبریز، علیرضا اصغری در خصوص این روز گفت: هرچه استفاده شهروندان از مواد پلاستیکی و نایلکس کمتر شود آلودگی های زیست محیطی نیز کمتر می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از کیسه های پارچه ای برای خرید ضروری است، ادامه داد: خرید کالاهایی با کمترین پلاستیک، فعالیت های داوطلبانه برای تمیزکردن مناظر طبیعی، رودخانه ها و سواحل از پلاستیک از جمله فعالیت هایی است که می توان با انجام آنها به محیط زیست و طبیعت پیرامون کمک کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز با تاکید بر اینکه باید برای حفظ طبیعت و کاهش استفاده از نایلکس از خودمان شروع کنیم، گفت: نباید فراموش کرد که درگذشته این کشور، استفاده از پاکت کاغذی و زنبیل جهت حمل میوه و دیگر مواد مرسوم بوده است و حال نیز می‌توان این رسم را تازه کرد تا جایگزین کیسه‌های پلاستیکی شود.

اصغری ابراز داشت: دفن پلاستیک ها به معنای محو شدن یا نابودی مواد سمی انها نیست بلکه آنها را وارد زنجیره غذایی می کند.

وی گفت: شهروندان باید تلاش کنند تا با جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای به‌جای کیسه‌های پلاستیکی فرهنگ کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی را در خود نهادینه کنند.