جمع‌‌آوری انشعابات ۲ هزار دستگاه «ماینر» توسط برق تبریز
جمع‌‌آوری انشعابات ۲ هزار دستگاه «ماینر» توسط برق تبریز
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از جمع‌آوری انشعابات حدود ۲ هزار دستگاه «ماینر» توسط برق تبریز خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، عادل کاظمی با اشاره به لزوم کاهش تلفات انرژی الکتریکی اظهار کرد: استفاده از انشعابات غیرمجاز توسط دستگاه‌های ارز دیجیتال باعث افزایش تلفات انرژی به میزان ۰٫۶ درصد و افت ولتاژ برای مشترکان واقعی می‌شود.

وی گفت: دستگاه‌های «ماینر» (تولید ارز دیجیتال) دارای توان مصرفی برق در رنج‌های مختلف تا چندین کیلووات می‌باشند که کاربران این دستگاه‌ها عمدتا با استفاده از انشعابات غیر مجاز و با استقرار تجهیزات در کارگاه‌های متروکه اقدام به انشعاب‌گیری از شبکه برق فشار ضعیف می‌کنند.

کاظمی ادامه داد: مراکز ارز دیجیتال که بدون ارائه مجوز، نبود تعرفه خاص و استانداردهای فنی لازم در مدار قرار گرفته‌اند، شرکت توزیع نیروی برق تبریز را در پیک تابستان با مشکل جدی مواجه کرده است.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از افزایش مصرف برق و اختلال در شبکه و استفاده غیرمجاز، دفتر حقوقی این شرکت پس از هماهنگی و تعامل با دادستان مرکز استان، موفق به اخذ دستور قضایی مبنی بر جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال با همکاری پلیس فتا استان شده است.

کاظمی خاطرنشان کرد: اخیراً در مناطق شهرک صنعتی شهید مدنی، باغ معروف، کجوار، جاده اهر و… تعداد زیادی از دستگاه‌های ماینر کشف و ضبط شده است.