جبران کسری بودجه به بهای تخریب اقتصاد/آبی از این دولت گرم نمی‌شود
جبران کسری بودجه به بهای تخریب اقتصاد/آبی از این دولت گرم نمی‌شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: راهکارهای کوتاه مدت دولت برای جبران کسری بودجه به معنای تخریب اقتصاد کشور و «نه» اصلاح ساختار اقتصادی است.

به گزارش عصرتبریز، محمد حسن نژاد در خصوص اصلاح ساختار بودجه، گفت: در جلسه غیرعلنی مجلس که پیرامون این موضوع برگزار شد، همان حرف‌های همیشگی در مورد مشکلات اقتصادی کشور زده شد. بنابراین از این دولت آبی برای مردم و اصلاح ساختار اقتصاد کشور گرم نمی‌شود.

وی افزود: مشکل دولت این است که نمی تواند نفت بفروشد و برای تامین هزینه های جاری خود دچار مشکل شده لذا به دنبال برداشت از صندوق ذخیره ارزی برای جبران کسری های خود هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: راهکارهای کوتاه مدت دولت برای جبران کسری بودجه به معنای تخریب اقتصاد کشور و «نه» اصلاح ساختار اقتصادی است.

حسن نژاد با بیان اینکه در حال حاضر نرخ تورم حدود ۴۰ درصد و میزان بیکاری حدود ۱۳ درصد است، ادامه داد: در حال حاضر شاخص فلاکت در کشور به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد که کمتر کشوری این رقم را تجربه کرده است، چراکه در کشورهای پیشرفته غربی نرخ بیکاری ۴ درصد و نرخ تورم یک درصد است و در مجموع شاخص فلاکت ۵ درصد می شود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس با تاکید بر اینکه نرخ ۵ درصدی و ۵۰ درصدی شاخص فلاکت به هیچ وجه قابل مقایسه نیستند، تاکید کرد: دولت برای کاهش شاخص فلاکت باید نرخ بیکاری و نرخ تورم را کاهش دهد که در این راستا نباید انحراف نقدینگی در اقتصاد وجود داشته باشد، یعنی پولی که در جامعه خلق می شود به سمت تولید سوق یابد که این موضوع سبب می شود در کوتاه مدت درصد تورم پایین آمده و در بلندمدت نرخ بیکاری کاهش یابد.

وی، با تاکید بر اینکه ناف همه چیز به دلار بسته شده است، اظهار داشت: با افزایش قیمت ارز، نرخ‌ها افزایش می‌یابد اما با کاهش نرخ دلار از گرانی‌ها کاسته نمی شود و در واقع هم اکنون چسبندگی در اقتصاد کشور ایجاد شده است.

حسن نژاد تصریح کرد: دولت باید نظارت‌های خود را بیشتر کند تا قیمت‌ها بی دلیل افزایش نیابد، چراکه بسیاری از کالاها در کشور بدون دلیل و منطق گران شده است.