سفر استقلال و پرسپولیس به ترکیه با بیت‌المال/استفاده از رانت دولتی
سفر استقلال و پرسپولیس به ترکیه با بیت‌المال/استفاده از رانت دولتی
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: درست نیست از بیت‌المال و جیب مردم برای سفر دو تیم استقلال و پرسپولیس به ترکیه هزینه شود و اعزام این دو تیم برای اردو به ترکیه تخلف است.

به گزارش عصرتبریز، احمد علیرضا بیگی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار داشت: مجلس و کمیسیون اقتصادی در جلساتی که برگزار شد دولت را مجاب کردیم که تیم‌های استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی واگذار کند و به صورت جدی هم دنبال این موضوع هستیم، اما در دولت هیچ اراده‌ای برای واگذاری این دو تیم وجود ندارد.

وی گفت: متاسفانه این دو تیم حیاط خلوت مدیران کشور شده و شاهد هستیم از ‌نزدیکان آنها در پست‌های مختلف این دو باشگاه از جمله هیات مدیره منصوب می‌شوند و برای همین هیچ نشانه‌ای برای واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی تیم دیده نمی‌شود.

بیگی افزود: با جود اعتراض شدید اهالی ورزش به دولتی بودن این دو تیم، باز هم شاهد هستیم که وزیر ورزش حاضر است این اعتراض‌ها را بشنود اما اقدامی برای خصوصی‌سازی این تیم‌ها انجام ندهد و عملا تا به امروز در این مورد اتفاق خاصی نیافتاده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقام معظم رهبری صراحتا حمایت خود را از خصوصی‌سازی بیان فرمودند و طبق اصل ۴۴ قانون اساسی تیم‌های دولتی هم باید به بخش خصوصی واگذار شوند و نباید از پول ۸۰ میلیون نفر برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس هزینه شود، شاید عده‌ای عنوان کنند که این دو تیم هزینه‌های خود را از طریق اسپانسر تامین می‌‎کنند و در پاسخ باید بگویم حتی در توافق با اسپانسرهای هم از رانت دولتی استفاده شده است.

وی گفت: زمانی که اضافه کار معلمان هنوز پرداخت نشده است، در بعضی مدارس حتی مشکل تهیه گچ وجود دارد و نواقصات دیگری هم دیده می شود، درست نیست از بیت المال و جیب مردم برای سفر دو تیم به ترکیه هزینه گردد و اعزام این ۲ تیم برای اردو به ترکیه تخلف است.

بیگی در مورد رای نیاوردن استیضاح گفت: در ابتدا ۲۰ نماینده طرح استیضاح را امضا کرده بودند که متاسفانه تعدادی از نمایندگان امضای خود را پس گرفتند تا طرح استیضاح به دلیل نرسیدن حد نصاب منتفی شود و اسامی این نمایندگان هم مشخص است.