تهران ادعای مذاکره موشکی را تکذیب کرد
تهران ادعای مذاکره موشکی را تکذیب کرد
وزارت خارجه ایران ادعای مذاکره موشکی را تکذیب کرد.

به گزارش عصرتبریز، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در فضای مجازی نوشت: پاسخ⁧ آقای ظریف⁩ به مجری بی بی سی، دقیق، هوشمندانه و به قول اهل فن “تعلیق به محال” بود. هم توپ را در زمین آمریکا انداخت و هم بجای موضع تدافعی، موضوع فروش تسلیحات آمریکا به کشورهای منطقه را به چالش کشید. موضع ایران و محمدجواد ظریف درباره توانمندی‌های موشکی کشور مشخص است.

بنا بر این گزارش همچنین نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در واکنش به ادعای برخی خبرگزاری‌ها مبنی بر آمادگی ایران برای مذاکره درباره برنامه موشکی خود را تکذیب کرد و گفت: برنامه موشکی دفاعی ایران قابل مذاکره نیست.

وزیر امور خارجه گفته بود “اگر آمریکا می‌خواهد درباره موشک صحبت کند ابتدا باید فروش سلاح به منطقه که شامل موشک می‌شود به دولت‌های منطقه را متوقف کند” اما این خبرگزاری این جملات را تمایل ایران برای مذاکره درباره برنامه موشک دفاعی خود معنا کرده است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد تصریح کرده است: موشک‌های ایران به هیچ وجه با هیچ کسی و هیچ کشوری در هیچ زمانی مذاکره شدنی نیستند.

در بیانیه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد تاکید شده است: یقیناً خبرنگاران آسوشیتدپرس به اندازه کافی با مکالمه انگلیسی آشنا هستند تا مفاهیم نظرات فرضی را بدانند و دریابند. قرار دادن یک جمع بندی نادرست در سرخط خبرها در حالی که متن به خوبی روشن است، تنها اقبال عمومی را از رسانه کاهش می‌دهد.