افزوده شدن ١٣٧ نفر به طرح بیمه‌ی هنرمندان آذربایجان‌شرقی
افزوده شدن ١٣٧ نفر به طرح بیمه‌ی هنرمندان آذربایجان‌شرقی
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، از افزوده شدن ١٣٧ نفر به جمع بیمه شدگان حوزه‌ی فرهنگ و هنر استان خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، علی محرمی گفت: در حال حاضر ۶٢٨ نفر در سطح استان مشمول طرح بیمه‌ی هنرمندان و نویسندگان هستند.

وی با اشاره به خدمات مختلف صندوق اعتباری هنر بیان کرد: درسال ١٣٩٧ و از سال ١٣٩٨ تاکنون ۵٣ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر از وام این صندوق استفاده کرده و ۴١ نفر از واجدین شرایط این حوزه نیز مشمول طرح دریافت مستمری هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل تصریح کرد: صندوق اعتباری حمایت از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی براساس تکلیف برنامه سوم توسعه و در راستای سیاست انتقال بخشی از تصدی‌های دولتی با تصویب هیات وزیران در پنجم اسفند سال ٨٢ رسما تشکیل شد.

وی افزود: حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در چارچوب سیاست هایی چون ساماندهی و یکپارچگی در حمایت از جامعه نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان و تبدیل حمایت‌های مقطعی متکی بر منابع مالی مردمی و غیر دولتی، حمایت از خلاقیت‌ها و نوآوری‌ها در حوزه فرهنگ و هنر و شناسایی، جذب و هدایت استعدادها درحوزه فرهنگ و هنر، جذب سرمایه گذاری‌ها و تامین منابع مالی جدید برای توسعه فعالیت‌ها در حوزه فرهنگ و هنر و توسعه مرحله‌ای کمیت و کیفیت حمایت ها منطبق با اولویت بندی اعضا و نیازها و افزایش تدریجی تعداد افراد تحت پوشش از اهم اهداف تشکیل این صندوق است.

محرمی گفت: حمایت‌های این صندوق به منظور فراهم ساختن شرایط مساعد برای جذب و شکوفایی استعدادها، گسترش زمینه ایجاد اشتغال و تضمین خلق آثار فرهنگی، هنری و سینمایی و مطبوعاتی و تامین رفاه اجتماعی و معیشتی بوده و شامل حمایت‌های توسعه‌ای،حمایت های بیمه ای و حمایت‌های معیشتی و تامین آتیه می‌باشد.