بررسی چالش حقوقی بزرگ باشگاه تراکتور
بررسی چالش حقوقی بزرگ باشگاه تراکتور
یک چالش حقوقی بزرگ باشگاه تراکتور را در خود فرو برده است.

به گزارش عصرتبریز، آنتونی استوکس، مهاجم تیم فوتبال تراکتور در فصل گذشته که حاشیه‌های زیادی را برای این تیم ایجاد کرده بود روز گذشته با عقد قراردادی دوساله به تیم فوتبال آدنا دمیراسپور ترکیه پیوست. این اتفاق در حالی رخ داد که استوکس هنوز با باشگاه تراکتور قرارداد دارد.

در واکنش به این اقدام استوکس، مسئولان باشگاه تراکتور در نامه ای به همتایان خود در باشگاه ترکیه ای متذکر شده اند که عقد قرارداد با استوکس می تواند منجر به جریمه سنگین آنها توسط فیفا شود. رونوشت این نامه به فدراسیون فوتبال ترکیه نیز ارسال شده و تراکتوری ها به زودی شکایت خود از استوکس و آدانا دمیر اسپور را به فدراسیون جهانی فوتبال ارسال خواهند کرد.

چالش حقوقی بزرگ

حال یک سوال بزرگ در ذهن هواداران تراکتور ایجاد شده که بازیکنان خارجی چگونه و با چه قدرت نامرئی، این گونه راحت به قراردادهای خود پشت می کنند. لی هری اروین سال گذشته پس از چند بازی در تراکتور، تبریز را ترک کرد. پرونده اروین و تراکتور همچنان باز است و این باشگاه هنوز نتوانسته حق و حقوق خود را از قراردادش با اروین محقق کرده و این بازیکن را به دلیل پشت کردن به قرارداد، با محرومیت مواجه کند. حال استوکس پا را فراتر گذاشته و علاوه بر بی اعتنایی به قراردادش با تراکتور و عدم حضور در تبریز، با یک تیم دیگر قرارداد امضا کرده است!

این یک چالش بزرگ برای بخش حقوقی باشگاه تراکتور آذربایجان به حساب می آید. چالشی که مدیریت باشگاه بایستی آن را به سمتی هدایت کند که شان و منزلت باشگاه بزرگی چون تراکتور حفظ شود. در شرایطی که هزینه های زیادی برای موفقیت باشگاه تراکتور از سوی محمدرضا زنوزی در طی دو سال اخیر صورت گرفته، این انتظار می رود که مدیران باشگاه نیز بتوانند با مدیریت صحیح خود، این هزینه ها را به ثمر برسانند.

در صورتی که باشگاه تراکتور به هر دلیلی، به قرارداد خود با اروین یا استوکس پایبند نبود، در کسری از ثانیه شاهد شکایت های سنگین این بازیکنان می بودیم. در این سو اما همه چیز روی کاغذ دنبال می شود و هنوز در عمل اقدام خاصی صورت نگرفته است. اروین ماه هاست که در هوای بارانی بریتانیا بی اعتنا به قرارداد خود با تراکتور قدم می زند و استوکس نیز کیلومترها آن طرف تر در حال نوشیدن چای با ترکیه ای هاست، بی آن که نگرانی از بابت عدم توجه به قراردادش با تراکتور داشته باشد.