۲۳۰ نفر در تصادفات آذربایجان‌شرقی جان باختند
۲۳۰ نفر در تصادفات آذربایجان‌شرقی جان باختند
مدیرکل پزشکی قانونی استان آذربایجان‌شرقی گفت: در بهار امسال ۲۳۰ نفر در تصادفات استان جان باختند.

به گزارش عصرتبریز، آرتین کمالی امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در سه ماهه اول امسال ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان شرقی ۲۳۰ نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته ها ۲۰۴ نفر بوده حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: گفت: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان ۱۸۲ نفر مرد و ۴۸ نفر زن بودند.

کمالی گفت: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۱۶۲ فوتی در جاده های برون شهری و روستایی، ۴۸ نفر در مسیرهای درون شهری، ۴ نفر در جاده های خارج از استان یا نامعلوم گزارش شده است، همچنین در طی مدت مذکور ۴ نفراز این تعداد نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و۸ نفرنیز با فاصله بیش از ۳۰ روز اززمان تصادف فوت کرده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با اعلام اینکه در خرداد امسال ۱۰۱ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷۶ نفر بود ۲۵ نفردر یکماه افزایش داشته است.

کمالی همچنین اظهار داشت: در طی سه ماهه اول امسال تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۴ هزار و ۳۳۰ نفر بود که از این تعداد ۳ هزارو ۶۰ نفرمرد و یک هزار و ۲۷۰ نفر زن بودند، این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومین حوادث ترافیکی ۴ هزارو ۴۲۷ نفر گزارش شده بود ۲ درصد کاهش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در خرداد امسال یک هزار و ۵۸۴ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته که یک هزار و ۵۱۲ نفر بوده ۷۲ نفر افزایش نشان می‌دهد.

کمالی تصریح کرد: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در طی سال ۹۷ در استان ۹۱۷ نفر بود که از این تعداد ۱۷۳ نفر زن و ۷۴۴ نفر مرد بود و مصدومان این حوادث نیز درسال ۹۷ بالغ بر ۱۸ هزار و ۱۸۵ نفر گزارش شده است.