ظریف: تهدید علیه منافع ملی را تحمل نمی‌کنیم
ظریف: تهدید علیه منافع ملی را تحمل نمی‌کنیم
وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که ایران تهدید علیه منافع ملی را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش عصرتبریز، محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با «فرید زکریا»، مجری شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» در ارتباط با سرنگونی یک پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران، گفت: ایران تجاوز به حریم سرزمینی خودش را تحمل نخواهد کرد.

ظریف در ارتباط با توقیف نفتکش‌ها نیز اظهار داشت: آخرین باری که شنیده‌ام کسانی نفت‌کش توقیف کرده‌اند بریتانیایی‌ها بودند که در جبل‌طارق یک نفت‌کش حامل نفت ایران را بر خلاف تمامی قوانین بین‌المللی توقیف کردند.

ظریف همچنین در ارتباط با سرنگونی پهپاد آمریکایی در آسمان ایران، افزود: ما داریم از سرزمینمان دفاع می‌کنیم. پهپاد ایالات متحده، وارد سرزمین ایران و حریم هوایی ایران شد و سرنگون شد چون حتی بدون ورود به حریم هوایی ایران، می‌توانست در تمام سرزمین ما اقدام به جاسوسی بکند. این پهپاد با ورود به حریم هوایی ایران نه تنها تمامیت ارضی ما را مورد تهدید قرار داد، تهدیدی علیه امنیت ملی ما هم بود. تحمل نخواهیم کرد خارجی‌ها ۶ هزار مایل از سواحل خودشان به سمت سواحل ما بیایند و حاکمیت و ثبات ملی ما را تهدید کنند.

وزیر امورخارجه ایران همچنین در ارتباط با وقوع جنگ در منطقه در نتیجه تشدید تنش‌ها گفت: می‌توانم این را به شما بگویم که ما هیچ‌گاه جنگی را آغاز نخواهیم کرد. ما هیچ‌گاه جنگی آغاز نکرده‌ایم و جنگی هم آغاز نخواهیم کرد، اما از خودمان دفاع خواهیم کرد و هر کس آغازگر جنگ با ایران باشد، طرفی نخواهد بود که آن را به پایان خواهد برد.

ظریف همچنین در ارتباط با سخنان ترامپ در مورد جنگ اقتصادی با ایران گفت: رئیس‌جمهور ترامپ علناً گفته که درگیر جنگ نظامی با ایران نیست بلکه درگیر جنگ اقتصادی است. جنگ اقتصادی چیزی نیست که بتوان به آن فخر ورزید، چون در تقابل نظامی غیرنظامیان ممکن است جزو تلفات جانبی جنگ باشند، در حالی که در جنگ اقتصادی، آنها هدف اصلی هستند.