«فیس اپ» خطرناک است
«فیس اپ» خطرناک است
با فراگیر شدن استفاده از یک اپلیکیشن روسی به نام «فیس اپ» کارشناسان درباره امنیت اطلاعات کاربران هشدار داده اند. این اپلیکیشن می تواند بدون اجازه کاربر به طور دائم به عکس های او دسترسی یابد.

به گزارش عصرتبریز به نقل از دیلی میل، به تازگی اپلیکیشن «فیس اپ» (FaceApp) طرفداران زیادی یافته است. این اپلیکیشن از افراد عکس می‌گیرد و تصویر آنها را ۵۰ سال بعد نشان می‌دهد. اما اکنون کارشناسان هشدار داده‌اند احتمالاً این اپلیکیشن اطلاعات کاربران را در اختیار توسعه دهندگان روسی خود قرار می‌دهد.

این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۷ ابداع شد که با قرار دادن فیلتری روی صورت فرد آن را پیرتر می‌کند. به گفته کارشناسان اپلیکیشن مذکور به طور کامل و دائمی به عکس‌های فرد دسترسی می‌یابد و این امر نگرانی‌های امنیتی را ایجاد کرده‌اند.

در اصل نگرانی کارشناسان مربوط به قابلیت این اپلیکیشن است که می‌تواند بدون اجازه کاربر به عکس‌های بخش Camera roll کاربر دسترسی یابد و آنها را ذخیره و استفاده کند.

این سرویس رایگان با استفاده از هوش مصنوعی تصویر موجود در گالری عکس‌های کاربر را ادیت و آن را پیرتر می‌کند.

در حال حاضر با توجه به فراگیر شدن چالش faceappchallenge# در شبکه‌های اجتماعی، «فیس اپ»به سرعت به یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های دانلود شده در iOS و اندروید تبدیل شده است.