گردشگری فرصتی برای معرفی داشته‌هاست/برای جذب گردشگر تلاش شود
گردشگری فرصتی برای معرفی داشته‌هاست/برای جذب گردشگر تلاش شود
استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه غرب، تمدن خود را مدیون مشرق زمین است و ما نتوانسته‌ایم داشته‌های خود را آن چنان که باید معرفی کنیم، گفت: گردشگری بستر مناسبی را برای معرفی داشته هایمان فراهم می‎کند.

به گزارش عصرتبریز، محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در همایش ملی مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار تبریز با اشاره به نقش صنعت گردشگری در توسعه تعاملات فرهنگی و صلح و دوستی بین ملت‌ها، اظهار داشت: مقوله دیپلماسی و تعاملات فرهنگی در حوزه گردشگری مهم تر از مسایل اقتصادی آن است و کشور ما با سابقه درخشان تاریخی، علمی و فرهنگی باید در این زمینه پیشگام باشد.

وی با بیان اینکه غرب، تمدن خود را مدیون مشرق زمین است و ما نتوانسته‌ایم داشته‌های خود را آن چنان که باید معرفی کنیم و بحث‌های ایران‌هراسی و تبلیغات منفی که علیه کشورمان انجام می شود، نیز به همین خاطر است، گفت: گردشگری بستر مناسبی را برای معرفی داشته هایمان فراهم می کند.

پورمحمدی ادامه داد: صنعت گردشگری ایران و آذربایجان این قابلیت را دارد که سرمایه‌ها و داشته‌های موجود را در سطح دنیا معرفی کند و بر این اساس باید از هر نوع گردشگری که وارد کشور و استان می‌شود، استقبال کنیم.

وی بر رونق گردشگری به‌عنوان زیربنای توسعه پایدار تاکید و اضافه کرد: آذربایجان با داشتن جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی منحصر به فرد و زیبا به واقع نگین ایران اسلامی است و موسسات گردشگری استان همان قدر که برای اعزام گردشگران به خارج از کشور اهتمام دارند، برای جذب گردشگر نیز باید تلاش کنند.

پورمحمدی با بیان اینکه هر پدیده‌ای در صورت عدم تدبیر دارای پیامدهای منفی خواهد بود، افزود: در حوزه گردشگری باید همه ابعاد را بررسی کنیم تا بتوانیم بیشتری بهره‌برداری را از این صنعت در جهت توسعه و پیشرفت کشور داشته باشیم.