حوادث کار در آذربایجان‌شرقی جان ۱۵ نفر را گرفت
حوادث کار در آذربایجان‌شرقی جان ۱۵ نفر را گرفت
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی از کشته شدن ۱۵ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در استان خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، آرتین کمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ۱۵ نفر طی سه ماهه اول امسال بر اثر حوادث ناشی از کار در استان آذربایجان‌شرقی جان خود را از دست دادند که همگی آنها مرد بودند و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته هفت نفر کاهش داشته است.

وی افزود: در این مدت تعداد ۳۱۴ نفر نیز بر اثر مصدومیت ناشی از حوادث کار به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۶ نفر زن و بقیه مرد بودند.

کمالی اضافه کرد: در خرداد امسال پنج نفر به علت حادثه کاری فوت کرده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹ نفر کاهش یافته است همچنین ۱۰۳ نفر نیز به علت مصدومیت حوادث کاری در خرداد ماه سال‌جاری به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۹ نفری را نشان می‌‌دهد.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: تعداد کل فوت شدگان حوادث کاری در سال ۹۷ برابر با ۷۳ نفر بود که یک نفر از آنان زن و بقیه مرد بودند و نیز تعداد کل مصدومین حوادث کار مراجعه‌ کننده در سال ۹۷ برابر با یک هزار و ۳۰۶ نفر بود که از این تعداد ۴۰ نفر زن و یک‌هزار و ۲۶۶ نفر مرد بودند.