بیشتر رستوران‌های بین راهی شرق تبریز مجوز ندارند
بیشتر رستوران‌های بین راهی شرق تبریز مجوز ندارند
معاون گردشگری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت اخذ مجوز برای رستوراهای بین راهی گفت: بیشتر رستوران ها و اماکن پذیرایی منطقه شرق تبریز مجوز رسمی فعالیت ندارند.

به گزارش عصرتبریز، فرشاد رستمی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران پیرامون وضعیت نامناسب رستوران های بین راهی جاده تبریز- بستان آباد، افزود: تراکم این اماکن پذیرایی و سفره خانه های سنتی در محدوده قزلجه میدان است که تلاش می کنیم نسبت به ساماندهی و رسیدگی به وضعیت مجوزهای قانونی آنها وارد عمل شویم.

وی با بیان اینکه اعتبار مجوزهای این اماکن سال ها قبل به پایان رسیده است، اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده آخرین پروانه فعالیت این رستوران ها و سفره خانه های سنتی مربوط به سال ۱۳۸۳ است که معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این زمینه وارد عمل شده و نسبت به ساماندهی آنها اقدام خواهد کرد.

رستمی از رستوران دارها و صاحبان سفره خانه های سنتی بین راهی آذربایجان شرقی به خصوص در منطقه قطلجه میدان خواست تا در اسرع وقت برای اخذ پروانه بهره برداری و مجوز فعالیت رسمی به معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: با رایزنی های مختلف با مدیران شهرستان های تبریز و بستان آباد تلاش می کنیم تا هر چه سریع تر نسبت به پاکسازی منطقه قزلجه میدان از وجود اماکن پذیرایی غیر رسمی وارد عمل شویم.

  • منبع خبر: ایرنا