افزایش دمای تبریز نسبت به سال گذشته
افزایش دمای تبریز نسبت به سال گذشته
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی آذربایجان شرقی از افزایش هفت درجه ای دمای تبریز نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: دمای تبریز در سی و یکم تیر ماه سال گذشته ۳۳ بوده و در همین تاریخ در سال جاری به ۴۰ درجه رسیده است.

به گزارش عصرتبریز، محمد اشجعی با بیان این‌که دمای تمامی شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی در روز گذشته نسبت به همان روز در سال گذشته افزایش یافته اند، اظهار کرد: بیشترین دما در سال گذشته مربوط به میانه با دمای ۳۶ درجه بوده که در سال جاری دمای این شهر به ۴۳ درجه افزایش یافته است.

وی با اشاره به وضعیت جوی استان در هفته آتی، گفت: وضعیت جوی استان نسبتا پایدار بوده و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب،افزایش موقت ابر، وزش ملایم باد و گاهی نسبتا شدید پیش بینی می شود.

اشجعی افزود: از امروز روند کاهشی دما در سطح استان پیش بینی شده و این روند کاهشی تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه به وضعیت جوی استان طی ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، میانه با دمای ۴۳ درجه گرم ترین شهرستان و ورزقان با ۱۸ درجه بالای صفر خنک ترین شهرستان استان بوده است.

اشجعی با بیان این‌که شهر تبریز نیز در گرم ترین زمان خود ۴۰ درجه و در خنک ترین زمان ۲۹ درجه بالای صفر بوده است، اظهار کرد: دمای فعلی تبریز ۳۵ درجه بالای صفر بوده و دمای آن نسبت به روز گذشته دو درجه خنک تر شده است.