انتظار مردم از قوه قضائیه/از ملاحظه کاری‌ها پرهیز شود
انتظار مردم از قوه قضائیه/از ملاحظه کاری‌ها پرهیز شود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی انتظار مردم از قوه قضائیه را گسترش چتر عدالت و عدم ملاحظه این و آن در قضاوت دانست.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در آیین تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی، از خدمات ارزشمند حجت‌الاسلام مظفری قدردانی کرد و اظهار داشت: افراد زیادی در استان خواستار جلوگیری از جابه‌جایی ایشان از استان بودند ولی نباید مانع از ارتقای ایشان در قوه قضائیه شویم که به معاونت قوه قضائیه ارتقا یافتند.

وی با اشاره به اینکه از کارهای خوبی که در دوران مدیریت حجت‌الاسلام مظفری بود، برگزاری جلسات ارتباط با مردم در مساجد بود که به صورت نوبتی در محلات مختلف برگزار شده است، ابراز داشت: دیدار چهره به چهره و ارتباط مستقیم با مردم باید در تمامی مدیران وجود داشته باشد و مردم بتوانند حرف‌های خود را بدون واسطه به گوش مسئولان برسانند.

امام جمعه تبریز خدمات فرهنگی در زندان را بسیار ارزشمند دانست و افزود: دادگستری استان با همکاری دادستانی، خدمات ارزشمند فرهنگی در زندان انجام داد که ۸۰۰ حافظ قرآن داریم و حتی یک زندانی داریم که علی‌رغم بی سوادی، حافظ کل قرآن کریم شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با تاکید بر اینکه احیای کارخانجات ورشکسته از کارهای بسیار مهم است، اضافه کرد: با اقدامات ارزشمند دادگستری، کارگران ۲۰ کارخانه ورشکسته به کار بازگشتند و در این اوضاع جنگ اقتصادی، کمک خوبی به رونق تولید داشتند.

وی با توصیه به خلیل‌اللهی، رئیس کل جدید دادگستری آذربایجان شرقی، ابراز داشت: همت کنید و شوراهای حل اختلاف تشکیل دهید، نه در چارچوبهای قانون و اداری، بلکه شوراهای حل اختلاف مسجدی و محله‌ای که به صورت کدخدامنشی پرونده‌ها را قبل از دادگاه ریش سفیدانه حل کنند.

‌آل هاشم با تاکید بر تکریم مراجعین و حتی متهمین در دادگاه‌ها، ابراز داشت: برخی قاطعیت را با داد زدن و برخورد تند اشتباهی می‌گیرند ولی با مهربانی هم می‌توان قاطعیت داشت.

وی انتظار مردم از قوه قضاییه را گسترش چتر عدالت و عدم ملاحظه این و آن در قضاوت دانست و گفت: کاهش اطاله دادرسی و سرعت بخشیدن به قضاوت، بدون عجله، برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و تلاش برای از بین بردن زمینه‌های فساد ونظارت مستمر و دقیق درونی برای برخورد شدید با نیروهای ناسالم احتمالی در درون قوه قضاییه از دیگر انتظارات مردم از قوه قضائیه است.

وی خواستار تلاش و مطالبه قوه قضاییه از سایر نهادها برای افزایش شفافیت در امور مختلف، به ویژه در مسائل اقتصادی شد و ابراز داشت: استفاده از ظرفیت‌های جوانان مؤمن انقلابی به عنوان موتور محرکه تحول دستگاه قضایی در گام دوم انقلاب از ضروریات است که امیدوارم مطالبات رهبری از «عدالت» را در گام دوم انقلاب عملیاتی کنیم.