اتمام آسفالت‏‏‏‎‎‎‎‎‎ریزی ۲۰ خیابان اصلی/تکمیل ضلع جنوبی پروژه مقبره‎‎‎‎‎‎‎الشعرا 
اتمام آسفالت‏‏‏‎‎‎‎‎‎ریزی ۲۰ خیابان اصلی/تکمیل ضلع جنوبی پروژه مقبره‎‎‎‎‎‎‎الشعرا 
مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز از ادامه دار بودن نهضت آسفالت خبر داد و گفت: نزدیک به ۶۰ هزار تن آسفالت ریزی در سال جاری انجام پذیرفته و این سازمان عهده دار پروژه‌های مهمی در سال جاری است.  

بابک شریفی در گفتگو با خبرنگار عصر اظهار داشت: نزدیک به ۶۰ هزار تن آسفالت ریزی در سال جاری انجام پذیرفته و این سازمان عهده دار پروژه‌های مهمی در سال جاری است.

تکمیل ضلع جنوبی پروژه عظیم مقبره الشعرا 

وی، تکمیل نواقص ضلع جنوبی پروژه مقبره الشعرا، اصلاح ایستگاه‌های BRT، خیابان فرشته، پل همسان پل کابلی، آماده سازی صنعتگران و خاوران را از جمله پروژه‌های مهمی برشمرد که در سال جاری توسط سازمان عمران در دست اجرا می شود.

او افزود: پروژه مقبره الشعرا در زمره یکی از پروژه‌های عظیم فرهنگی و عمرانی است که مدتی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد مسکن اقداماتی انجام گرفته است که با اقداماتی نظیر پایان نگارخانه، نگارستان و تکمیل ساختمان‌های اداری و رفاهی، بوفه، کتابخانه از سوی این سازمان، با بودجه‌ای مصوب به میزان ۵۰ میلیارد ریال در دست اجراست. 

ادامه دار بودن نهضت آسفالت در کلانشهر تبریز 

شریفی ضمن تأکید بر ادامه دار بودن نهضت آسفالت و افزایش طول عمر آن با رعایت آیتم‌های آسفالت تراشی و زیرسازی ادامه داد: آسفالت ریزی در خیابان‌های قراملک، آزادی، آزادگان و خیابان انقلاب و انتهای طالقانی در حال انجام و هم چنین در خیابان طالقانی منتهی به اتوبان کسایی، نصف راه، خطیب و بلوار ملت نیز در زمره برنامه‌های این سازمان است.  

وی گفت: بر اساس اولویت بندی معاونت عمران شهرداری تبریز، تا به امروز آسفالت ریزی اساسی بیش از ۲۰ خیابا‌ن اصلی صورت پذیرفته است که می‌توان به باند کندرو خیابان خاوران، فردوسی، ابوذر، مردانی آذر، آناخاتون، ۱۷ شهریور قدیم، خیابان ۴۰ متری، ارک جدید، آسمان، کوی آذربایجان اشاره کرد. 

رعایت اصول در لکه گیری و چاله زدایی  

شریفی با اشاره به این نکته که تولید آسفالت از سوی سازمان عمران شهرداری تبریز انجام می‌گیرد افزود: پخش آسفالت در سه زمینه اصلی انجام می‌پذیرد که آسفالت اساسی از طریق اکیپ‌های پخش سازمان عمران در معابر اصلی صورت می‌گیرد؛ هم چنین از طریق پیمانکاران و  اکیپ‌های ده گانه مناطق و کارگاه‌‌های امانی انجام گرفته که در بحث لکه گیری و چاله زدایی با رعایت بهتر اصول فنی توسط مناطق اجرا می گردد. 

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز ادامه داد: از جمله پروژه‌های مهمی که از سوی این سازمان که در دست اجراست، می‌توان به باغ دو کمال، پل همسان پل کابلی، آماده سازی خاوران و شهرک صنعتگران اشاره کرد. 

عملیات بتنی مسیرهای بی آر تی  

مدیر عامل سازمان عمران شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: طبق مطالعات انجام گرفته و ابلاغ معاونت عمرانی شهرداری تبریز مبنی بر اینکه  ایستگاه های بی آر تی و اتوبوس‌ها باید به طور روسازی بتنی باشد که پایداری و مقاومت لازم را به همراه داشته باشد.

اسفالت ریزی  ۶۰ هزار تنی  

شریفی با اعلام اینکه بیش از ۶۰ هزار تن آسفالت ریزی در سطح کلانشهر تبریز انجام گرفته ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار تن اکیپ سازمان،  ۲۵ هزار تن پیمانکاران مناطق و بیش از ۱۰ هزار تن از سوی کارگاه های امانی صورت گرفته است.  

وی در پایان عمده‌ترین وظایف سازمان عمران را تولید آسفالت، اجرا و پخش آن در خیابان‌های اصلی و هم چنین انجام پروژه‌های خاصی دانست و افزود: تعریف شدن برنامه جامع و هماهنگی نهادهایی نظیر شرکت گاز، آب و فاضلاب، قطعاً در جلوگیری از تخریب شدن بیشتر آسفالت مفید خواهد بود.