صیانت از حقوق شهروندی از کارهای مطلوب دولت است
صیانت از حقوق شهروندی از کارهای مطلوب دولت است
مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان ‌شرقی گفت: پاسداری و صیانت از حقوق و آزادی‌های غیر قابل سلب شهروندان به عنوان یکی از مولفه های اصلی منشور حقوق شهروندی از کارهای مطلوب و مستند دولت به شمار می‌رود.

به گزارش عصرتبریز، مرتضی محمدزاده در آیین معارفه معاونان سیاسی و برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان میانه، با بیان اینکه تغییرات مدیریتی همواره در راستای استفاده بهینه از توانمندی‌های مدیران تلاشگر برای انجام وظایف بهتر و مطلوبتر سازمانی انجام می شود، ایجاد نشاط سیاسی و اجتماعی را جزو اولویت های معاونت سیاسی عنوان کرد.

وی بر لزوم اهمیت هر چه بیشتر به حفظ کرامت شهروندان در نظام اداری تاکید کرد و افزود: ۵۰ درصد ذهنیت مردم از نظام اداری تابع تکریم و رعایت جایگاه ارباب رجوع بوده و ۵۰ درصد هم مربوط به انجام وظایف و امور مراجعین از سوی مسئولین و کارکنان ادارات است.

مدیر کل سیاسی و انتخابات استان در ادامه، تضمین آینده جوامع را در گرو فکر و برنامه ریزی عنوان کرد و گفت: در شهرستانهایی مانند شهرستان میانه با ظرفیت ها و ویژگی های خاص برای توسعه نیاز به برنامه ریزی دقیق و تشخیص هسته های کلیدی برای توسعه برای تضمین آینده شهرستان است.

محمدزاده ارائه راهبردهای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راستای توسعه و پیشرفت شهرستان را نیازمند همراهی و هم افزایی هر چه بیشتر بین مسئولین شهرستان دانست.

وی به وضعیت کنونی کشور و فضای روانی ایجاد شده از سوی دشمن اشاره کرد و افزود: نباید بگذاریم در این فضا احساسات جای واقعیت ها را بگیرد بلکه باید با بازگو کردن واقعیات راه را بر دسیسه های دشمن ببندیم.

فرماندار ویژه شهرستان میانه هم با اشاره به اینکه در سال انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی واقع شده ایم و دیپلماسی خارجی و وضعیت کشور بر حساسیت آن می افزاید، گفت: ایجاد زمینه برای امنیت، سلامت، رقابت سالم و مشارکت حداکثری مردم ۴ مولفه اصلی برای برپایی انتخاباتی پرشور، بدون حاشیه و سالم است.

محمدرضا مشایخی از آمادگی شهرستان برای برپایی انتخاباتی سالم با امنیت کامل در سایه هم افزایی و تعامل روسای ادارات و نیروهای نظامی و انتظامی خبر داد و گفت: با هماهنگی، وحدت رویه و عمل به قانون در جهت کنترل و کاهش تخلفات احتمالی انتخابات تلاش خواهیم کرد.

وی در ادامه به اهمیت اشتغال و موضوع اقتصاد مقاومتی بعد از موضوع انتخابات در سال جاری اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در شهرستان میانه موضوع اشتغال در کارگروه ها و در جلسات شورای اداری به صورت جدی مطرح شده و اقدامات مهمی بویژه در روستاها انجام شده که حاصل تلاش تمامی روسای ادارات و مسئولین در مجموعه شهرستان است.

مشایخی با اشاره به پروژه های مهم اجرا شده از سوی دهیاری ها و پروژه های روستاهای فاقد دهیاری ها، گفت: ایجاد زمینه برای سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت بالای شهرستان یکی دیگر از راه های اشتغالزایی است که باید اقدامات و قوانینی به نفع سرمایه گذار و رونق تولید در شهرستان رقم بخورد.

فرماندار ویژه میانه، تکریم هر چه بیشتر ارباب رجوع در ادارات برای افزایش رضایتمندی آنان را یکی از اولویت های شهرستان برشمرد و گفت: مجموعه اداری فرمانداری و شهرستان باید با پشتکار، تعامل و همکاری همدیگر، توانایی های خود را برای رشد و توسعه شهرستان و اهتمام جدی در تکریم ارباب رجوع و خدمت رسانی مطلوب به شهروندان به کار گیرند.

در این مراسم رسول یعقوبی به عنوان معاونت سیاسی، اجتماعی و عادل قاسمی به عنوان معاونت برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان میانه معرفی شدند.

رسول یعقوبی پیش از این بخشدار ترکمانچای میانه بود و عادل قاسمی مسئولیت حراست فرمانداری ویژه شهرستان را برعهده داشت.