تولید سالانه ۸۰۰هزارتن محصول آبزی در کشور
تولید سالانه ۸۰۰هزارتن محصول آبزی در کشور
مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های صید و صیادی کشور گفت: بخش صید و صیادی سالانه ۸۰۰ هزار تن محصولات آبزی را تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می کنند.

به گزارش عصرتبریز، یعقوب دوه جی، شامگاه پنج شنبه در دفتر پایگاه خبری و تحلیلی عصرتبریز، با اعلام خبر فوق افزود: آمار خوبی از پرورش و تولید آبزی در کشور داریم که با ورود تکنولوژی های جدید در این حوزه شاهد افزایش تولید محصولات آبزی همچون ماهی، میگو و خاویار خواهیم بود.

او، سیاست سازمان شیلات کشور و وزارت جهاد کشاورزی را افزایش سرانه مصرف آبزیان معرفی کرده و اظهار داشت: سرانه مصرف ماهی در کشور ۱۲ کیلوگرم است که نسبت به نرخ جهانی آن پایین بوده و در صدد افزایش این میزان از طریق راه اندازی رستوران های دریایی در مناطق مختف کشور هستیم.

دوه جی حمایت و پشتیبانی از تولید و عرضه کنندگان محصولات آبزی را اولویت اول شیلات عنوان کرده و تأکید کرد: اولویت ما در حوزه تولید محصولات دریایی، حمایت از فعالین این عرصه از طریق تسهیل صادرات ماهی و میگو به کشورهای همسایه همچون ترکیه و روسیه است؛ به طوری که ۲۰ درصد واردات روسیه از ایران تأمین می شود.

او ادامه داد: تحریم ها موجب کاهش صادرات انواع ماهی و میگو به کشورهای منطقه همچون روسیه شده است.

دوه‌جی از راه اندازی بزرگترین مرکز آبزی پروری کشور در شهرستان ماکو نیز خبر داده و افزود:ترکیه مصرف ماهی بالایی دارد و ما می توانیم از طریق نمایندگی شمالغرب کشور به بازار ترکیه دسترسی داشته باشیم؛ در این راستا بزرگترین مرکز آبزی پروری در شهرستان ماکو در حال ساخت است که عمدتا در بخش صادرات فعال خواهد بود.