سفر وزیر علوم به تبریز/افتتاح چندین پروژه دانشگاهی
سفر وزیر علوم به تبریز/افتتاح چندین پروژه دانشگاهی
رئیس دانشگاه تبریز از سفر قریب الوقوع وزیر علوم به تبریز خبر داد و گفت: در این سفر وزیر علوم در چندین جلسه و نشست حضور یافته و پروژه‌های این دانشگاه را افتتاح خواهد کرد.

به گزارش عصرتبریز، میررضا مجیدی قبل از ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران از سفر قریب الوقوع وزیر علوم و فناوری به تبریز خبر داد و گفت: در این سفر وزیر علوم در چندین جلسه و نشست حضور یافته و پروژه‌های این دانشگاه را افتتاح خواهد کرد.

وی افزود: برنامه‌های این سفر روز دوشنبه با زیارت مزار شهدای گمنام دانشگاه تبریز آغاز شده و پس از آن، جلسه هیأت امنای دانشگاه با حضور وزیر علوم، هیأت همراه و استاندار آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

مجیدی دیدار با دانشگاهیان و نمایندگان اعضای هیأت علمی و سایر کارکنان و بازدید از مراکز رشد و فناوری دانشگاه را از دیگر برنامه‌های وزیر علوم دانسته و گفت: افتتاح ساختمان مرکزی حراست دانشگاه و همچنین تجهیز سلف مرکزی به سیستم استفاده از بخار در پخت غذا که برای اولین بار در دانشگاه‌های کشور عملیاتی می‌شود، از برنامه‌های دیگر وزیر علوم خواهد بود.

رئیس دانشگاه تبریز ادامه داد: همچنین ساختمان جدید دانشکده کشاورزی اهر که از سال ۹۰ آغاز شده بود، به پایان رسیده و با حضور وزیر علوم افتتاح خواهد شد.

وی اصلی ترین طرح افتتاحی در سفر وزیر علوم را افتتاح خط تولید شیر و مواد لبنی توسط دانشگاه دانسته و گفت: این کارخانه در مجموعه خلعت پوشان افتتاح شده و میزان تولید آن یک تن به ازای هر ساعت خواهد بود.

مجیدی در خصوص این طرح گفت: راه اندازی این کارخانه یک طرح آموزشی، پژوهشی و خدماتی است چرا که دانشجویان رشته‌های کشاورزی، دامداری، صنایع غذایی بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند به کسب مهارت و آموزش لازم در رشته‌های خود در این کارخانه بپردازند و از نزدیک محیط کاری را تجربه کنند.

وی ادامه داد: در کنار این کارخانه طرح‌های مزرعه داری و گاوداری نیز به وجود خواهد آمد تا دانشجویان از همان مرحله تولید علوفه تا مرحله گاوداری و سپس تولید شیر از دانش و پژوهش‌های خود استفاده کرده و علم خود را به مرحله عمل برسانند.

رئیس دانشگاه تبریز میزان هزینه کرد برای افتتاح تمامی پروژه‌ها را نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان دانست.