دریافت هرگونه وجهی هنگام ثبت‌نام در مدارس غیرقانونی است
دریافت هرگونه وجهی هنگام ثبت‌نام در مدارس غیرقانونی است
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: اخذ وجه از دانش آموزان در طی فرآیند ثبت نام غیرقانونی است و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش عصرتبریز، جعفر پاشایی عصر امروز در گردهمایی مشترک معاونین آموزش ابتدایی و متوسطه آذربایجان شرقی اظهار داشت: هدف از برگزاری این گردهمایی، گره گشایی، تقویت نقاط قوت، رفع نقاط ضعف و افزایش همگرایی و همسویی در اجرای برنامه‌ها است که در شاخص‌های مختلف آموزشی ازقبیل ثبت نام ، هدایت تحصیلی ، نتایج امتحانات و نتایج کنکور و پژوهشسرا ها ارتقاء چشمگیری در طول چندسال گذشته داشته‌ایم

وی با بیان اینکه روش‌های قدیمی پاسخگو نیست بر استفاده از روش‌های جدید تاکید کرد و افزود: حل مساله و پرهیز از احاله مشکل به دیگری رسالت اصلی مجموعه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: در تصمیم گیری و اجرای برنامه‌ها بایستی اقتدار، مشارکت جویی، محبت و اقتضائات بومی را سرلوحه کار قراردهیم.

پاشایی رویکرد مجموعه آموزش و پرورش استان را تعاملی به جای تقابلی، اعتدال گرایی و پرهیز از کار حاشیه‌ای برشمرد و تصریح کرد: اصلاح و تغییر در تصمیم گیری و اجرای برنامه‌ها سرلوحه کار بوده و اصلاح بایستی عقلایی، بابرنامه، تدریجی، با تدبر و با صبر و حوصله صورت گیرد.

وی بر ثبت نام روان، ساده، بی حاشیه تاکید کرد و متذکر شد: اخذ وجه از دانش آموزان در طی فرآیند ثبت نام غیرقانونی است و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد و فعال سازی پروژه مهر نیاز اساسی برای بازگشایی مطلوب مدارس بوده و موفقیت و عدم موفقیت پروژه مربوط به عملکرد خوب و نامناسب پروژه می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در پایان گفت: در اول مهرسال تحصیلی جدید کلاس بدون معلم نخواهیم داشت و این امر باساماندهی مطلوب نیروی انسانی اتفاق خواهد افتاد و معاونین باید برنامه ماهانه و سالانه داشته و نسبت به اجرای این برنامه‌ها دارای تعهد اخلاقی، شرعی و قانونی باشند.