شهرداری تبریز تصمیم نهایی واگذاری تیم فوتبال را اتخاذ می‌کند
شهرداری تبریز تصمیم نهایی واگذاری تیم فوتبال را اتخاذ می‌کند
با تصمیم اعضای شورای شهر تبریز، مقرر شد که شهرداری براساس قوانین، تصمیم نهایی را برای واگذاری تیم فوتبال شهرداری اتخاذ کند.

به گزارش عصرتبریز، رسول موسایی در جلسه شورای اسلامی تبریز با اشاره به بررسی لایحه دو فوریت شهرداری در خصوص واگذاری تیم‌ فوتبال شهرداری تبریز، گفت: بعد از اعلام مزایده‌ی تیم فوتبال در سایت شهرداری، چندین خریدار برای خرید این تیم فوتبال اعلام آمادگی کردند.

قائم مقام شهردار تبریز با بیان این‌که باشگاه علم و ادب تبریز یکی از خریداران اصلی تیم فوتبال شهرداری تبریز است، گفت: این باشگاه یک میلیارد تومان برای خرید تیم فوتبال پیشنهاد داده است و درخواستی برای حمایت‌هایی اعم از خوابگاه، زمین و کمک مالی از سوی شهرداری نکرده است.

وی افزود: پیشنهاد بعدی از سوی خریدار کرمانشاهی است که خواستار واگذاری امتیاز این تیم به نام استان کرمانشاه است، پیشنهاد سوم نیز از سوی شخصی به نام زاهدی که فاقد باشگاه و ساکن تهران هست، دریافت شده است. این شخص نیز دو و نیم میلیارد تومان برای خرید تیم فوتبال شهرداری پیشنهاد داده است، سه پیشنهاد بعدی نیز فاقد باشگاه هستند که شرایط آن‌ها مغایر با شرایط فروش شهرداری است.

وی ادامه داد: باشگاه علم و ادب تنها گزینه در داخل شهر تبریز برای خرید تیم فوتبال شهرداری است و هیچ نوع امکاناتی از شهرداری درخواست نمی‌کند.

فرج قلی‌زاده، عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه لایحه‌ها بعد از معطلی زیاد در دقیقه‌ی ۹۰ و با عنوان دو فوریتی به دست اعضای شورای شهر می‌رسد، گفت: پیشنهاد می‌کنم موضوعات در زمان مناسب بررسی شود، بررسی واگذاری تیم فوتبال در ۱۰ روز باقی مانده به شروع لیگ، کار درستی نیست و معتقدم شورا در عمل انجام شده قرار می‌گیرد.

غلامحسین مسعودی ریحان، عضو شورای شهر تبریز در واکنش به بررسی لایحه دو فوریت شهرداری در خصوص واگذاری تیم‌های قهرمانی شهرداری تبریز، گفت: ما به دلیل فشار برخی از دوستان سیاسی مجبور به حذف تیم خود شدیم.

وی با تاکید براینکه تیم فوتبال شهرداری باید در تبریز ماندگار شود، گفت: اگر این تیم از تبریز خارج شود و به استان دیگری واگذار شود، بنده خودکشی خواهم کرد!.

مسعودی ریحان در واکنش به سخنان کریم صادق زاده که ادعا می‌کرد مسعودی ریحان در هیئت حل اختلاف به انحلال تیم رای داده است، گفت: بنده در هیئت حل اختلاف عضو نیستم، بلکه در هیئت تطبیق عضو هستم، و تنها فرد مخالف با حذف تیم بوده‌ام.

وی در ادامه با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنم باید به شهرداری مجوز دهیم تا برای واگذاری تیم فوتبال تصمیم نهایی را اتخاذ کند، گفت: شهرداری با مقررات و قوانین تیم را واگذار کند.شکور اکبرنژاد، رئیس شورای شهر تبریز نیز در این جلسه در خصوص واگذاری تیم فوتبال شهرداری اظهار کرد: ما در خصوص دو فوریت این موضوع انتظار همکاری داریم.

شهرام دبیری، عضو شورای شهر تبریز نیز در این جلسه، با بیان اینکه دو فوریت این لایحه بسیار ضروری است و در صورت رای نیاوردن دو فوریت، مالکیت معنوی این تیم از دست می‌رود، گفت: واگذاری تیم شرایط دارد و ما اجازه پاسخگویی به هر پیشنهادی را نداریم. دومین شرط نیز واگذاری تیم به باشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: باشگاه بومی علم و ادب نسبت به سایر پیشنهادات شرایط مناسبی داشته و بومی شهر تبریز است، در صورت تصمیم گیری سریع این باشگاه نیز به امورات مرتبط به خود رسیدگی خواهد کرد.