کاهش ۷۶ فرآیند بوم‌گردی برای تسهیل گردشگری آذربایجان‌شرقی
کاهش ۷۶ فرآیند بوم‌گردی برای تسهیل گردشگری آذربایجان‌شرقی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از کاهش تعداد ۷۶ فرآیند مربوط به ایجاد و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این استان خبر داد.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با اعلام این مطلب افزود: در زمان حاضر تعداد ۱۹۷ اقامتگاه بوم گردی در آذربایجان شرقی مجوز فعالیت دارند که هر کدام از آنها می‌تواند رونق و گسترش صنعت گردشگری در استان را سبب شود و میراث فرهنگی تلاش می‌کند روند صدور مجوزها برای راه اندازی این اماکن اقامتی را تسهیل کند.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته به دلیل وجود برخی مراحل اداری زائد صدور مجوز برای متقاضیان مدت‌ها طول می‌کشید که با اصلاح روند و حذف مراحل اضافی در فرایندهای مربوطه، طی ماه‌های اخیر سیر صدور مجوزها تسهیل و سرعت گرفته است.

آبدار با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۲۰ فقره مجوز راه اندازی اقامتگاه بوم گردی از سوی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی صادر شده است، اضافه کرد: اغلب این مجوزها در بخش‌های جنوبی و شمال استان متمرکز است.

وی گفت: ما به هیچ عنوان در حوزه رونق صنعت گردشگری بوم گردی به دنبال کمیت نیستیم، بلکه محور فعالیت‌ها و اهداف ما در این زمینه فرآیندسازی و کیفیت بخشی به خدمات ارائه شده به گردشگران در این مکان‌ها است.

آبدار از تعریف ۲۰۰ مسیر گردشگری آذربایجان شرقی برای نخستین بار خبر داد که طی آن با راه اندازی نرم افزارهای مربوطه از جمله مسترتریپ (آقای سفر) تمامی الزامات و امکانات مورد نیاز برای سفر راحت و سهل گردشگران به نقاط دیدنی و رفاهی استان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در همین رابطه تاکنون تعداد ۲۰۰ بلد محلی نیز در نقاط مختلف آذربایجان شرقی برای راهنمایی گردشگران داخلی و خارجی آموزش دیده‌اند که اغلب آنها از اهالی همان مناطق هستند تا با آگاهی و شناخت کامل از نقاط و مسیرهای گردشگری، افراد مورد نظر را به خوبی راهنمایی کنند.

آبدار توجه به زیرساخت‌های گردشگری را مهمترین اولویت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برشمرد و اظهار داشت: بر همین اساس سند تدبیر و توسعه این حوزه با نظرات کارشناسی استادان دانشگاه و صاحب نظران فنی تهیه و تدوین و در شورای اداری و کارگروه گردشگری آذربایجان شرقی مصوب شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تمام برنامه‌ها و گردش کار مجموعه گردشگری استان بر همین مبنا اجرایی می‌شود.