۱۷۱ واحد مسکونی تحویل خبرنگاران آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎شرقی می‌شود
۱۷۱ واحد مسکونی تحویل خبرنگاران آذربایجان‎‎‎‎‎‎‎شرقی می‌شود
مدیرعامل شرکت عمران و توسه شهر جدید سهند گفت: از ۳۴۲ واحد مسکن اختصاص یافته به خبرنگاران آذربایجان شرقی، ۱۷۱ واحد آن تقریبا اتمام یافته است و تا اواخر شهریورماه به صورت کامل تحویل داده خواهد شد.

به گزارش عصرتبریز، عباس مصطفوی از تحویل ۱۷۱ واحد مسکن خبرنگاران آذربایجان شرقی خبر داد و اظهارداشت: از ۳۴۲ واحد مسکن اختصاص یافته به خبرنگاران، ۱۷۱ واحد آن تقریبا اتمام یافته است و تا اواخر شهریورماه به صورت کامل تحویل داده خواهد شد.

وی با بیان این که، این واحدها از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار بوده اند، افزود: این واحدها که در فاز ۴ شهر جدید سهند احداث شده اند، با توافق خانه مطبوعات و شرکت عمران شهر جدید سهند، به صورت اقساطی به اعضای خانه مطبوعات استان فروخته شده بود.

مصطفوی، دلیل تاخیر در تحویل واحدهای باقی مانده را نیز، ضعف همکاری بانک‌های طرف قرارداد عنوان کرد و ادامه داد: با موافقت کمیسیون ماده ۵ در صدد احداث و واگذاری واحدهای تجاری خدماتی در این منطقه هستیم تا ضمن ایجاد فضای کسب و کار، محرکی نیز در راستای تسریع در تکمیل پروژه شود.

وی در مورد این که چه تصمیماتی برای کمبود مدارس در سال تحصیلی آتی داشته اید، پاسخ داد: احداث سه مدرسه تا شهریورماه اتمام خواهد یافت، البته مدرسه سازی در این شهر سالانه رشد ۳۰ درصدی داشته است اما با توجه به رشد جمعیت بعضا با کمبود مدارس مواجه بوده ایم که بعضا مدارس به صورت دو شیفته اداره می‌شد و سعی داریم با بهره گیری از ظرفیت خیرین و برخی دیگر از ظرفیت‌ها میزان مدارس را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت عمران و توسه شهر جدید سهند، با تاکید بر این که شرکت عمران و توسعه سهند، آمادگی خود را جهت ارائه تسهیلات ویژه به مدرسه سازان اعلام کرد و گفت: برای مثال، شرکت عمران و توسعه شهر جدید سهند می‌تواند با واگذاری زمین‌های خود به مدرسه سازان، دو سال تنفس بعد از ساخت مدارس به آنان داده و بعد از مدت تعیین شده شروع به اخذ اقساط نماید.

وی همچنین در پاسخ به افزایش قیمت مسکن در یک بازه زمانی از سال، توضیح داد: افزایش قیمت مسکن در تبریز، توسعه زیرساخت‌های شهری از قبیل احداث آزادراه تبریز به سهند و توجه به کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی، باعث افزایش قیمت مسکن در این شهر جدید شده است و انتظار می‌رود تا سال بعد، شاهد افزایش بیشتری نیز باشیم.

مصطفوی، به برگزاری هفته فرهنگی شهرجدید سهند پرداخت و ابراز داشت: در این هفته فرهنگی، پروژه‌های فرهنگی و ورزشی از جمله باشگاه‌های سوارکاری و تنیس، نمایشکاه عکس و صنایع دستی و همچنین احداث تالار و رستوران هشت بهشت اجراء خواهد شد که مجموعا ۶۰ عنوان برنامه است.

وی هدف اصلی از برگزاری این هفته فرهنگی را، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانست و ادامه داد: ارائه ظرفیت‌های فرهنگی، ورزشی و هنری این شهر و ایجاد نشاط اجتماعی در کنار توجه بر هویت اجتماعی ازجمله اهداف دیگر برگزاری این هفته فرهنگی در شهر جدید سهند است.