افزایش ورود گردشگران با تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی
افزایش ورود گردشگران با تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی
رییس کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه معتقد است با قانونی شدن تشکیل این وزارتخانه آمار توریست وارداتی به صورت جهشی بالا خواهد رفت.

به گزعرش عصرتبریز، سلمان خدادادی با اشاره به مهر تایید شورای نگهبان بر تشکیل وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تشکیل این وزارتخانه نقش مهمی در ایجاد منابع درآمدی جدید برای کشور خواهد داشت و این امر یکی از افتخارات مجلس دهم و کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه یکی از عمده ترین منابع درآمدی کشورها جذب گردشگر است اما متاسفانه درآمدزایی از گردشگری در کشور ما در مقایسه با سایر کشورها سهم چندانی ندارد یا اگر از این محل درآمدی کسب شده به دلیل مسائل اعتقادی و گردشگری مذهبی بوده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: چه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری یا وزارتخانه آن باشد و چه نباشد، گردشگری مذهبی فعال است و اعتقادات مسلمانان آن‌ها را به سوی مراکز گردشگری مذهبی می‌کشاند؛ کمااینکه ۸۰ درصد درآمد گردشگری کشور نیز از گردشگری مذهبی به دست آمده است.

وی با بیان اینکه این رقم نیز ناچیز است ولی نمی‌توان بیش از این به گردشگر مذهبی هزینه تحمیل کرد، افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و نظارت مجلس و دستگاه‌های نظارتی، ایران در زمره کشورهایی قرار گیرد که عمده منابع درآمدی آنها از محل گردشگری باشد.

خدادادی با انتقاد از اینکه ایران در حال حاضر در حوزه درآمدزایی گردشگری حرفی برای گفتن ندارد، ادامه داد: با برنامه‌ریزی وزارتخانه میراث فرهنگی و گردشگری به عنوان یک دستگاه فرابخشی و هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها، چشم‌انداز روشنی پیش روی این حوزه در کشور خواهد بود.

وی گفت: مطالعات نشان می‌دهد تشکیل این وزارتخانه و فعال شدن آن، آمار توریست وارداتی برای کشور را به صورت جهشی بالا خواهد برد و از این محل درآمد بسیار خوبی کسب می‌شود؛ ضمن آنکه منابع درآمدی کشور نیز افزایش پیدا می‌کند.

رییس کمیسیون مشترک طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه با تشکر از شورای نگهبان برای تایید این مصوبه مجلس، تاکید کرد: افزایش درآمد گردشگری وابستگی کشور به نفت را کاهش می‌دهد و چشم‌انداز بسیار خوبی در انتظار این حوزه است.