وضعیت خطرناک قبرستان «سید رضا» در تبریز
وضعیت خطرناک قبرستان «سید رضا» در تبریز
قبرستان متروکه «سیدرضا» در خیابان گلپارک تبریز، وضعیت مطلوبی نداشته و هر لحظه امکان ریزش قبور آن و خسارت به مردم منطقه وجود دارد.

به گزارش عصرتبریز، قبرستان «سیدرضا» واقع در خیابان گلپارک، وضعیت مناسبی نداشته و علی رغم شکستگی سنگ قبر و باز شدن قبور و عدم زیارت آنها توسط بازماندگان، همچنان در شرایطی نامناسبی قرار دارد.

وضعیت خطرناک برخی از قبور طوری است که سنگ های لحد آنها و داخل قبر مشخص بوده و هر آن امکان ریزش سنگ های بزرگ قبور بر سر عابرین و وسایل نقلیه وجود دارد.

وحید اکبری از ساکنان محله در این باره می گوید: علی رغم نامه نگاری با شهرداری و دستور امام جمعه تبریز، این نهاد شهری ساماندهی قبرستان ها را وظیفه سازمان آرامستانهای شهرداری تبریز معرفی نمودند که تاکنون هیچ توجهی به آن نشده است.

این شهروند از تجمع معتادین و آتش زدن بوته ها، و وجود انواع و اقسام حشرات موذی در این قبرستان نیز خبر داده و می افزاید: خود اهالی محل دور تا دور قبرستان را درخت کاری کرده اند، ولی واقعا حضور معتادین و تسری حشرات موذی به خانه های مردم، اذیتمان می کند.

به گفته این شهروند، شهرداری تبریز در حالی از رسیدگی به وضعیت این قبرستان شانه خالی کرده است که محوطه پایین دست آن را تبدلی به گلخانه کرده و اجاره داده است.

بسیاری از قبور این آرامستان نام و نشانی ندارند و قدیمی ترین تاریخ دفنی که در این آرامستان پیدا کردیم، مربوط به سال ۱۳۳۲ بود.

معروفترین آرامگاه این قبرستان که نزد مردم محله نیز احترام زیادی دارند، مربوط به «سید رضا قهقه» می باشد که بنا بر روایت ساکنین محل از نوادگان امام موسی بن جعفر می باشد.