خط یک مترو تبریز تکمیل می‌شود
خط یک مترو تبریز تکمیل می‌شود
شهردار تبریز از واریز ۶۵۰ میلیارد تومان به حساب مترو برای تکمیل خط یک قطار شهری از محل فروش اوراق مشارکت خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، ایرج شهین باهر با اعلام این خبر افزود: تبریز اولین کلان شهر کشور است که توانسته برای پروژه قطار شهری اوراق مشارکت جذب و به فروش برساند که ۵۰ درصد آن سهم دولت است.

او همچنین افزود: علاوه بر این، بزودی ۳۵۰ میلیارد تومان از منابع غیرنقدی شهرداری در چارچوب بودجه سال ۹۸ شهرداری تبریز به پروژه قطار شهری تزریق می شود که در مجموع با تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد تومان، تلاش می کنیم تا پایان سال جاری خط یک مترو به ایستگاه پایانی خود برسد و شاهد مسافرگیری شهروندان تا ایستگاه لاله باشیم.

شهردار تبریز بیان کرد: پروژه قطار شهری به لحاظ کاهش آلودگی هوا و ترافیک یکی از مهم ترین پروژه های مدیریت شهری به حساب می آید.

او یادآور شد: به رغم کاهش درآمدهای پایدار شهرداری به دلیل شرایط اقتصادی، در دو سال گذشته، هرگز اجازه نداده ایم پروژه قطار شهری تبریز تعطیل شود و معتقدیم باید در آینده روند تکمیل خط یک و احداث خط های بعدی شتاب بیش تری بگیرد.

ایرج شهین باهر تصریح کرد: روزانه ۱هزار و ۲۰۰ تا ۱هزار و ۵۰۰ نفر در کارگاه های زیرزمینی قطار شهری تبریز فعالیت می کنند که شاید بسیاری از شهروندان از این میزان حجم کار بی اطلاع باشند اما مجموعه مدیریت شهری برای تکمیل پروژه مترو تبریز مصمم و جدی است تا بتوانیم یکی از اهداف مدیریت شهری وشورای دوره پنجم را که اتمام خط یک مترو هست محقق سازیم.