نخستین جشنواره بادام مرند برگزار می‎‎‎‎شود
نخستین جشنواره بادام مرند برگزار می‎‎‎‎شود
مرند - بخشدار مرکزی مرند از برگزاری نخستین جشنواره بادام در این شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری این جشنواره گامی در جهت برندسازی این محصول و معرفی ظرفیت‌های شهرستان است.

به گزارش عصرتبریز، علی نیک نفس، بخشدار مرکزی مرند در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره در روستای دولت آباد گفت: بادام به عنوان یکی از محصول‌های برتر مرند و روستای دولت آباد باید تجاری سازی شده و کاشت و تولید آن افزایش یابد.

او تاکید کرد: البته در برگزاری جشنواره بادام، اهداف جنبی نیز باید در نظر گرفته شده و به بحث برپایی نمایشگاه و فروش آن نیز توجه شود.

مدیر جهاد کشاورزی مرند نیز با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله پسته، زعفران و زردآلو در شهرستان در پارسال افزود: جشنواره بادام در روز‌های آتی در روستای دولت آباد برگزار خواهد شد.

منوچهر رحمانی افزود: در این جشنواره تولید کنندگان محصول بادام از نقاط مختلف شهرستان مرند حضور خواهند یافت و در کنار آن، غرفه‌هایی نیز جهت نمایش ظرفیت‌های منطقه در حوزه‌های مختلف برپا می‌شود.

نخستین جشنواره بادام مرند توسط دهیاری و شورای اسلامی روستای دولت آباد و با مشارکت فرمانداری شهرستان ویژه مرند، بخشداری مرکزی و ادارات جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان در روستای دولت آباد برگزار خواهد شد.

هنوز زمان دقیق برگزاری این جشنواره مشخص نشده اشت.